30 augusti


Igår när jag slutade hjälpte jag min värdmamma att laga middag - lika god mat som det alltid är här. När vi hade ätit åkte jag och hämtade upp Mikaela i Chestnut Hill. Sådan härlig tjej! Vi åkte först till Star Market och lämnade tillbaka filmen jag hyrde i fredags med Jasmine och Kajsa. Efter det åkte vi till Starbucks och pratade en massa. Sedan åkte vi till CVS och jag försökte få in Mikaela på mitt twizzlers-beroende, haha. Det verkar vara många som inte gillar dem (hur nu det är möjligt?) men Mikaela verkade vara positiv till dem! Haha. Sedan åkte vi hem till henne och letade buss till NYC och hostel där, för vi planerar nämligen att åka dit i helgen. Yay! Det är väl inte riktigt klart vilka vi är som åker och när vi åker, men jag ska dit! Jag är till och med långledig i helgen, från fredag eftermiddag till tisdag morgon för att det är Labor Day på måndag.

Nu sitter jag här i köket när barnen har naptime och dricker en smoothie - frysta persikor, blåbär, jordgubbar och melon. Väldigt gott, det smakar nästan som glass. Vi har än så länge haft en väldigt bra dag, jag och barnen. På förmiddagen åkte vi till min 5-årings skola där hon börjar kindergarden nästa vecka. Idag hade dem en playdate där på skolan som alla barn som börjar nästa vecka fick komma på. Jag hade aldrig kört till hennes skola så min värdmamma hade lämnat adressen, men när jag hade satt in alla barnen i bilen och skulle knappa in adressen på GPSen så fanns inte adressen. Jag försökte på alla sätt och vis men det gick inte. Så min värdmamma ringde mig och förklarade vägen, så till slut kom vi fram.

Nu har jag två jobbtimmar kvar. När mina värdföräldrar kommer hem måste jag nog åka till en mataffär och köpa buttermilk för det är nästan slut, och det går ju inte att vara utan. Senare ikväll ska jag åka och hämta upp några svenska tjejer och åka till Starbucks i Framingham där alla svenskar träffas på tisdagar, det blir nog trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0