Ännu en bra helg i MA

Jag har haft ännu en bra helg här i USA! Helgen började med jobb på fredagen och sedan på kvällen åkte jag och hämtade Jasmine och sedan åkte vi till Natick Mall för att vänta på att Kajsa skulle sluta jobba. När Kajsa hade slutat mötte vi upp henne på Cheesecake Factory i Chestnut Hill och åt en väldigt sen men god middag. Efter många skratt där och även efterrätt (cheesecake såklart!) så åkte vi till Star Market och hyrde film på Red Box - man kan hyra film för 1 dollar, hur bra är inte det?! Sedan åkte vi hem till mig och såg den. Eller vi såg inte så mycket av den för vi somnade alla tre, haha. Jag hade också gjort en kladdkaka när jag slutade, men den orkade vi inte äta för vi var så mätta. Jag hade i alla fall en väldigt trevlig kväll med två jättehärliga tjejer!

Jasmine sov här hos mig, så på lördagen fixade vi i ordning oss och åt frukost och sedan åkte vi och hämtade Kajsa. Vi skulle egentligen åka till Six Flags, men eftersom det inte skulle vara så bra väder så ville vi inte riskera att åka så långt om det skulle stänga. Så istället åkte vi till ett utomhus-mall i Dedham som heter Legacy Place. Där spenderade vi hela dagen, och Jasmine gjorde verkligen det bästa köpet av oss - en iPhone!

Jag skulle egentligen till Mikaela i Chestnut Hill och sova där, men på grund av ovädret så blev det tyvärr inte så. Istället åkte jag, Jasmine och Kajsa och åt mat på T.G.I. Friday's i Dedham. Där blev vi kvar i tre timmar tror jag - åt middag, efterrätt och pratade en himla massa. Vi insåg också hur tråkigt det är att Jasmine ska lämna oss om en månad! Jag körde i alla fall hem Jasmine till sig och Kajsa till sig innan jag åkte hem.

Idag har jag varit inne hela dagen. Jag vaknade vid 8 och kollade ut genom fönstret och såg hur mycket det blåste och regnade så då lade jag mig i sängen igen och sov vidare. Det har sedan blåst och regnat hela dagen. Men vi hade en väldigt tur för orkanen gick lite mer västerut än vad de hade trodde att den skulle göra, så det blev inte lika illa som de hade trott från början här där jag bor. Vi förlorade strömmen i ett par sekunder, men det är allt som har hänt för oss. Vi ska verkligen vara glada för att det inte har hänt mer för oss eftersom många andra har tappat strömmen helt och fått träd över sina hus m.m.


Jasmine på Met Burger Bar.


Kajsa på Met Burger Bar.

Jag och Kajsa (Jasmines bild).


Min goda lunch på Met Burger Bar på Legacy Place.


Vi köpte choklad på Chocolate Therapy som fanns på Legacy Place.




Kajsa och Jasmine på Legacy Place.


Legacy Place.


Legacy Place.


Jasmine och Kajsa på T.G.I. Friday's.


T.G.I. Friday's.

Sammanfattningsvis så har jag haft en superbra helg, även om orkanen kom och förstörde min lediga dag idag.

Kommentarer
Postat av: marie

åååh döör, Legacy Place, där hängde jag alltid :)

2011-08-30 @ 13:24:57
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0