Bästa dagen

Den här dagen kommer jag absolut att räkna som en av de bästa dagarna här i USA. Vi gick upp tidigt imorse, och åkte sedan mot Wilmington för att titta på några av ställena där de spelar in One Tree Hill.

Vi började med att åka till Karen och Lucas hus. Min värdmamma tvingade upp mig på trappan till huset, haha, jag vågade inte först. Jag kan tyvärr inte visa några bilder från när jag sitter på trappan för mitt 5-åriga värdbarn är också med i bilden och jag vet inte vad min värdfamilj tycker om att jag visar bilder på henne här. Men här är i alla fall några bilder när jag står vid huset:







Om jag var glad när jag fick se Karen och Lucas hus så var det inget mot hur glad jag skulle bli. Nästa stopp var Karen's Café, där även Clothes over Bros har varit. När vi stod utanför och tog bilder så ser vi en stor lastbil stå parkerad utanför. Vi sa hej till killarna som var där inne och såg en massa sladdar och saker som såg ut att höra hemma på en filminspelning. Sedan när de hoppade ur lastbilen så frågade min värdmamma dem om de var här för att spela in serien, och den ena killen kollar på mig och frågar: "Do you wanna come?". Jag: "Come inside?!". Han "Yes!". Jag trodde inte mina öron och min värdmamma sa att jag inte fick svimma, haha. Så vi fick komma in och se hur caféet ser ut på insidan. Jag trodde att de spelade in inomhus-scenerna i en studio, men de spelar in de där innanför så det såg precis ut som på tv. Så coolt. Jag frågade om jag fick ta bilder där inne, varpå killarna svarar: "Sure, but you can't post them on Facebook or any other site on the Internet. Because then we're in big trouble". Sedan sa dem det flera gånger att jag absolut inte fick publicera bilderna på internet. Så himla synd, för det är verkligen jättecoola bilder.

Innan vi gick ut därifrån så sa den ena killen att vi kunde möta honom vid Tric, också sa han adressen dit, om en timme så kunde han visa oss runt där också. Sådan tur alltså att vi träffade på dem!




Medans vi väntade på att det skulle gå en timme åkte vi för att kolla in bron som man ser i början av varje avsnitt (bron är dessutom med i några avsnitt). När vi stod där och tog bilder så kom en man som bodde bredvid och pratade med oss, och han berättade en massa saker om inspelningarna.







Efter det åkte vi och lämnade min värdmammas mamma och mitt 5-åriga värdbarn på ett ställe där de skulle göra en sak, och jag och min värdmamma åkte till adressen vi fått av killen. Det kändes som att huset såg annorlunda ut i verkligheten, men man kunde fortfarande se att det var byggnaden från tv. Vi hittade killarna vi träffat tidigare och vi fick gå in och titta (tyvärr var det fler "fans" som stod utanför när vi kom, så då fick dem också komma in). Det kändes väldigt konstigt att gå upp för den trappan som man ser dem i serien gå i. När man kom upp till Tric så kändes det så bekant, som att man har varit där förut bara för att man har sett det så många gånger i serien. Jag frågade om jag fick ta bilder därinne och fick svaret: "As long as I'm not in the picture. But remember, I don't wanna se these on Facebook". Sedan när jag hade tagit en massa bilder så kommer en annan kille och ger mig ett tecken att sluta fota och säger att jag inte får fota för att det fanns kameror därinne (?), men då hade jag redan hunnit ta en massa bilder.

Efter att vi sett lokalen med baren och scenen så fick vi se ett rum de precis har byggt upp för serien. De hade inte ens börjat filma där. Det var väldigt häftigt att få se något som inte ens visats på tv än. Men jag bör nog inte säga vad det var för något. Efter det fick vi också se rummet där man brukar få se band och artister sitta innan de ska uppträda på Tric, och vi fick också se var de hade filmat förråds-scenerna på Tric i säsong 8. Återigen innan vi gick så sa killarna flera gånger att jag absolut inte fick publicera inomhus-bilderna på internet, tyvärr.

Här är bilder från utsidan i alla fall:





Killarna som jobbade i inspelningsteamet berättade också att om vi kom tillbaka senare så skulle skådespelarna vara där och att om vi hade tur så kanske vi skulle se dem. Dessutom skulle dem vara där imorgon hela dagen, och på fredag skulle de vara på Karen's Café. Så vi tänkte åka tillbaka till Tric ikväll, men vi bestämde oss för att vi ska åka dit en sväng imorgon på morgonen istället. De sa att ofta kommer de ut och säger hej om det står några fans utanför, så jag håller tummarna för att få se någon imorgon. Dessutom ska vi åka till River Court imorgon för det gjorde vi aldrig idag.

Jag har varit så exalterad hela dagen, och jag kommer minnas det här en lång tid framöver - det var så häftigt. Efter att vi varit på Tric åkte vi och hämtade min värdmammas mamma och mitt värdbarn och sedan åkte vi till en restaurang som heter Red Robin. Mitt värdbarn fyller år nästa vecka och det var hennes födelsedags-lunch med hennes mormor, så hon fick glass av dem som jobbade där och personalen sjöng även för henne. Det var en restaurang som kändes väldigt amerikansk, och maten var väldigt god. Jag tog en limeade (lemonade, fast med lime), som var så god! Jag fick också lära mig att i USA kan du ta hur mycket refills som helst på sin dricka, och även ta med hem gratis (!).

Det var min dag - en väldigt bra sådan! På kvällen åkte vi till stranden här, och det var så fint. Jag har en massa bilder därifrån så jag lägger upp det imorgon.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Jag är officiellt avundsjuk. Ååh vad jag också vill se allt det där! :P Ha en bra dag! :)

2011-08-04 @ 06:29:11
URL: http://mybigadventure.blogg.se/
Postat av: Alice

Jaaaaaag bliiiiiiir avuuuundsjuuuuk!! ;)

2011-08-04 @ 08:49:30
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/
Postat av: Sofia

Alltså, lyyyckost!! Avis! Vad fantastiskt roligt!

2011-08-04 @ 09:49:30
URL: http://sofiaiusa.blogspot.com
Postat av: Elin

Avundsjuk!!! Gud vad roligt :D

2011-08-04 @ 13:03:53
URL: http://elinaupairinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0