Birthday

Idag när min värdmamma kom hem så blev det tårtbakning. A och C dekorerade den med en himla massa godis. Sedan öppnades det en massa paket, även paketet från mig. Hon fick ett likadant armband som jag har från Sverige som jag alltid har på mig - självklart rosa eftersom hon älskar rosa. Hon blev jätteglad, och mina värdföräldrar blev väldigt glada. Sedan åkte vi iväg till en Habachi-restaurang och åt. På Habachi-restauranger lagar de maten precis framför dig, och maten var väldigt god. Min värdpappa lärde mig dessutom att äta med pinnar. Sedan åkte vi hem och åt födelsedagstårtan. Efter det var jag så mätt att jag trodde att jag skulle spricka (trots det sitter jag nu och äter twizzlers, jag är verkligen beroende av dem).

Därefter kom Johanna hit och vi anmälde oss till en kurs vi ska ta i september. Vi kommer ha lektioner två lördagar 9-15, sedan åker vi en helg till Niagara fallen på den kanadensiska sidan och sedan har vi en till lektion en lördag 9-15. Det ska bli väldigt kul att åka iväg - närmare bestämt den 23-25 september.


På Habachi-restaurangen.


Födelsedagstårtan som A och C dekorerade med sour patches, skittles, choklad doppade russin och svenska godissnören.

För övrigt så håller jag på att bli galen. Det kliar så fruktansvärt mycket på mina ben att jag tror jag ska dö. Jag fick en kortison-salva av min värdmamma förut i alla fall som hjälper lite för stunden. Imorgon ska jag ta med barnen till ett ställe ungefär 30 minuter med bil härifrån där vi ska plocka persikor. Jag hoppas att allt går bra och att barnen kommer tycka det är kul! Imorgonkväll kommer min community counsellor hit. Hon ska komma och kolla att allt är bra och så. Egentligen ska det mötet vara inom två veckor efter att man har kommit, men eftersom vi var i North Carolina så blev det lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0