Cinnamon buns

Som ni säkert förstått vid det här laget så tycker min värdfamilj om att prova svenska saker. Och dagens test är kanelbullar. Så efter middagen satte vi oss och konverterade alla svenska mått i receptet till de amerikanska måtten - inte det lättaste. Sedan åkte jag och mina värdföräldrar till mataffären (i min värdmammas föräldrars cab, inte så tokigt) och köpte ingredienserna. Vi har kommit så långt att vi har blandat ihop degen, och nu väntar vi på att den ska jäsa. Det som kan gå fel med de här kanelbullarna är den amerikanska jästen, den luktar väldigt konstigt.. Så vi håller tummarna för att bullarna ska smaka som i Sverige. Och just det, vi har så klart köpt pärlsocker på IKEA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0