Cluster meeting och Boston

Så igårkväll kom vi hem vid 6-tiden till Newton. Då skyndade jag mig att byta om och sedan satte jag mig i bilen och åkte till Sherborn. Där träffade jag Emelie, Erika, Sandra, Jasmine och Sara - väldigt trevliga tjejer. Vi åt mat och tittade på film hemma hos en av tjejerna.

De svenska tjejerna frågade om jag ville hänga med till IKEA idag, men jag kunde ju tyvärr inte eftersom jag hade mitt cluster meeting. Jag och Johanna tog the T till Braintree i förmiddags, och när vi kom fram skulle vi gå 25 minuter till huset där mötet var. Men när vi kom ut från tunnelbanestationen så regnade det på tvären (haha, jag skojar inte) och blåste jättemycket. När vi hade tagit oss en bit så gav vi upp och gick in på ett Dunkin Donuts och ringde till vår community counsellor och frågade om hon kunde hämta oss. Efter en väldigt lång väntan blev vi till sist upphämtade där och åkte till huset. Huset låg precis vid en liten sjö och de hade en pool i trädgården - det var väldigt fint! Tanken var att vi alla skulle bada, men det var ju inte riktigt rätt väder för det. Så vi var inomhus istället och jag träffade väldigt många trevliga au pairer. Bland annat Lisa, en tysk au pair som kom hit i torsdags och som också bor i Newton.

Vi var där väldigt länge men till sist fick vi skjuts till tunnelbanestationen. Eftersom vi var tvungna att byta tåg i Boston och klockan var väldigt mycket och vi var hungriga så bestämde sig jag, Johanna, Lisa och Isabell (en annan tysk au pair) för att äta inne i Boston. Så vi bytte tåg inne i Boston och åkte till Newbury Street. Så himla fint inne i Boston! Vi gick sedan och åt på en restaurang som heter UNO, så otroligt god mat. Sedan tog vi the T tillbaka till Newton och promenerade hem från våran station. Så jag kom inte hem förrän halv tio tror jag. En himla bra dag i alla fall. Jag gillar verkligen tunnelbanan här, väldigt enkelt att förstå sig på också.

Såhär såg det ut när vi stod på Eliot Station och väntade på tunnelbanan.


Newbury Street.


Newbury Street.


Trevånings-Forever 21 på Newbury Street, dit måste jag gå!

Nu är det bäst att jag sover för imorgon är det jobb som gäller (efter en vecka av att inte riktigt ha jobbat i North Carolina). Städerskan kommer imorgonbitti så jag ska nog ta en promenad med barnen till en park här i närheten då så vi inte är i vägen.

Godnatt USA, godmorgon Sverige!

Kommentarer
Postat av: Emelie

SV: Ja, du fick miste om en väldigt god tårta ;)

2011-08-08 @ 14:42:48
URL: http://frokenwernberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0