Crayfish party

Dagen idag har gått väldigt bra - det börjar flyta på bättre och bättre. Vi var i en park hela förmiddagen, och solen sken då så det var väldigt härligt. Men jag måste nog ha varit lite trött idag för när jag satt i gungstolen med min 1-åring när jag skulle få henne att somna på dagen så höll jag själv också på att somna, jag kände hur jag nickade till flera gånger. Men det är ju så mysigt att gosa med småttingar. Eftermiddagen blev dock inte lika bra som tidigare under dagen bara för att jag fick en sådan hemsk huvudvärk som fortfarande sitter i.

Jag tog en promenad förut efter middagen (vi åt bland annat sweet potato fries till middag idag, och de var så goda) i regnet för att få lite frisk luft. Jag tog en promenad till CVS och köpte några saker och sedan gick jag till Fresh City och köpte med mig en jättegod smoothie. Jag har precis duschat och nu sitter jag i min säng och ska titta på någon serie. Jag hoppas på att huvudvärken släpper snart, så jobbigt!


Vad jag egentligen ville säga med det här inlägget var något om nästa vecka. När jag var på IKEA med min värdfamilj så såg vi att de gjorde reklam för Crayfish party i augusti. Så mina värdföräldrar frågade vad det var för något, och jag berättade att det är vanligt att man äter kräftor i Sverige i augusti etc. Men jag sa också att det är något som jag aldrig har gjort. Så då sa de att det kunde bli vår amerikanska svenska tradition, haha, de är så gulliga! I söndags köpte min värdmamma biljetter till det, så nästa fredag ska vi till IKEA och äta kräftor.

Igår planerade jag lite för helgen och som det ser ut nu så ska jag efter jag slutar på fredag åka och äta middag med Johanna och Lisa och efter det ska vi gå på bio. På lördag ska jag kanske in till Boston med Mitschell och Rachel (mina rumskompisar från orientation) och på söndag ska jag förmodligen in till Boston med Johanna och Lisa, och på eftermiddagen ska vi kanske till Ana och bada i hennes pool. Låter som en bra helg tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0