Kesha/LMFAO-konserten

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om konserten igår. Jag mötte upp Johanna och gick till the T. Vi åkte in till Park Street och bytte till den röda linjen och därefter hoppade vi av den och hoppade på en buss som skulle ta oss till stället där konserten skulle vara. Resan dit tog lite längre än vanligt bara för att det var så mycket folk på tunnelbanan, men vi kom i alla fall fram i tid. Vi trodde att konserten skulle vara inomhus i en väldigt stor arena, men istället var den utomhus på ett mycket mindre ställe än vad vi hade föreställt oss. Det var en härligt stämning för att det var utomhus, och dessutom blev det väldigt effektfullt med de höga byggnaderna bakom oss som lyste upp när det blev mörkt.

Vi lärde oss igår att många amerikanska människor är helt galna. Det började när vi hoppade av bussen och såg människor som verkligen gick "all in" med kläder, smink och hår. Där satt även en massa folk som var höga och som tyckte att det var konstigt att vi kunde prata engelska men att de inte kunde prata svenska och tyska. De frågade också: "Do you listen to Kesha in your country?" "Are the songs in your language?". Sedan när vi kom in så kryllade det av människor som såg helt galna ut i sina "Kesha-outfits". Framför oss stod det en tjej som för sig själv hade kunnat ha en show för alla dessa människor med tanke på hur hon dansade hela konserten..

Det började med att en kille uppträdde - någon som vi inte hade en aning om vem han var. Sedan kom till sist LMFAO upp på scenen. Det var tyvärr en massa låtar som vi aldrig hade hört, men det var ändå väldigt bra. Bäst var ju helt klart Party Rock Anthem som verkligen alla i publiken kunde. Efter en paus så började äntligen Kesha (det kändes som att 90 % av publiken var där för henne). Hon var verkligen sjukt bra och hon bjöd verkligen på sig. Sådan himla härlig stämning när hon på slutet sjöng Tik Tok och We R Who We R och alla sjöng med.

När vi skulle hem så var det sjukt mycket folk som stod och väntade på bussen till the T. När bussen kom så sprang alla och trängde sig för att komma på den, och vi lyckades! Annars hade vi nog inte kommit hem förrän väldigt sent - alla slapp betala också, haha. Jag kom i alla fall hem vid 12 efter en väldigt lyckad kväll! Imorse sa min värdpappa: "You look very good for being at a concert last night", haha.






LMFAO


LMFAO


LMFAO


Kesha


Kesha


Kesha


Kesha


Kesha

Den här jobbveckan fortsätter i samma tecken som de två tidigare dagarna, vilket vill säga inte bra. Min plan var att vi skulle åka till biblioteket idag så att de två äldre barnen skulle gå på "story time" (sagostund). Men på grund av att mitt 5-åriga värdbarn inte lyssnade på mig så fick vi stanna hemma. Efter snack så gick vi i alla fall till lekparken en stund, och där fick de springa av sig med några andra barn. Nu har jag bara en timme kvar av den här jobbdagen och då ska jag nog ta en springtur i det fina vädret, och sedan ikväll ska jag träffa Anika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0