Lördag

Lördagen började med att jag bara tog det väldigt lugnt. Sedan när klockan blev ett och Johanna slutade jobba gick jag bort till henne och sedan gick vi till the T. När vi kom in till Boston gick vi först och köpte glass på Ben & Jerry's och sedan satte vi oss i Boston Common och åt det.







Jag älskar hur det ser ut i Boston - gamla hus står bredvid väldigt moderna hus överallt.

När vi hade suttit i parken ett tag promenerade vi mot hamnen och ställde oss sedan i kö för att få komma in på New England Aquarium. Det var väldigt mycket att se där inne! Det fanns en ny attraktion som hette "touch tank" där man fick ta på stingrockor och hajar, väldigt häftigt. Det fanns alla möjlga fiskar där, maneter, pingviner, sälar m.m.


Utsidan av akvariet.










Jag bredvid maneterna.




Jag bredvid pingvinerna.


Utsikten från akvariumet.






Jättesmå sjöhästar.


Man fick ta på sjöstjärnor.






Det fanns en väldigt stor vattentank i mitten av akvariet, och här ser man den uppifrån.


En stor jätteläskig ål.

Efter att vi hade spenderat några timmar där inne så gick vi till Quincy Market som ligger alldeles i närheten. Det stället har en massa butiker, restauranger och som en "mat-marknad". Det känns väldigt europeiskt där - det kändes som att vi var på semester i Italien ungefär. Vi satte oss i alla fall där och åt middag. När vi sitter där så tycker jag att det känns som att jag hör något bekant, så jag lyssnar lite noggrannare på personerna som satt bredvid oss och det visade sig att dem var svenskar!

Efter att vi ätit på Quincy Market tog vi the T hem och sedan tog vi bilen till Natick. Vi var så himla sötsugna så vi gick och köpte varsin cheesecake på Cheesecake Factory och åt den utomhus. Efter det var vi så mätta att vi knappt tog oss till bilen, haha. Vi åkte i alla fall till AMC bredvid och såg en så sjukt rolig film - the Change-up. Se den när det kommer till Sverige! Jag har inte skrattat så mycket till en film på länge. Just det, innan filmen började så var det en trailer för Paranormal Activity 3 och fy vad rädda vi blev. Och det var alltså bara trailern, haha, jag undrar hur läskig filmen är.




Titta Emelie! Jag var bara tvungen att ta en bild - snart är det dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0