Måndag

Först och främst måste jag bara säga, än en gång: Grattis på födelsedagen Emelie! Jag började skriva det här inlägget tidigare idag, men så började jag prata med födelsedagsbarnet Emelie på Skype så jag hann inte skriva klart.

Dagen har varit ganska konstig.. Städerskan skulle komma hit vid klockan 9 imorse, så planen var att jag och barnen skulle gå till en park och vara där hela förmiddagen för att inte vara i vägen. Men imorse sa min värdpappa att hon skulle komma 11.30 istället så vi skulle vänta tills hon kom innan vi gick ut. Men när klockan var 12.10 så hade hon fortfarande inte kommit. Så jag pratade med min värdmamma och hon pratade med städerskan som sa att hon skulle vara hos oss om 20 minuter. Så vi skyndade oss att äta lunch och sedan när städerskorna kom (hon tog med sig fler så det skulle gå fortare eftersom hon var så sen) gick vi till parken, fast det egentligen var dags för barnen att sova middag. Så vi var i parken ett tag och sedan gick vi hem och jag lade barnen för deras nap. Men de somnade en och en halv timme senare än vanligt bara för att det var så struligt med städerskan, så det blev en ganska konstig dag. Men vilken skillnad det är att jobba i 9 timmar och ta hand om tre barn när man inte har feber, oj så mycket lättare allt är.


När jag började skriva det här inlägget tidigare idag så satt jag och åt det här - fruktsallad.

Ikväll var jag och träffade Ana (en au pair från Mexico, som var på orientation samtidigt som mig) och Johanna på Starbucks. Och vi köpte biljetter till en konsert med Kesha och LMFAO nästa tisdag inne i Boston. Det ska bli jättekul! Sedan när jag kom hem så satt jag och pratade om allt mellan himmel och jord med mina värdföräldrar. Vi pratade bland annat om att de tycker att det är okej om jag någongång vill att någon ska sova här (de har alltid tänkt att de inte vill att deras au pair ska ha kompisar som sover här, men de sa att nu när de känner mig så skulle det bara kännas konstigt om jag inte fick ha någon som sover här). Det som är väldigt bra är att trots att mitt rum är ganska litet så har min säng två madrasser, den jag sover på och en under den som man kan dra ut. Dessutom sa de att de ska fixa till nere i källaren så jag kan titta på film där nere. Det finns en tv där och så nu men det är saker överallt så de ska ordna det, och då om jag vill se på film med någon så kan vi sitta där nere vilket är bättre eftersom det är lite mer avskilt. Dessutom fixade min värdpappa en massa appar till min iPhone, också kopplade han min mail till telefonen.

Nu sitter jag och äter svenskt godis (det är snart slut så när jag åker till IKEA nästa gång måste jag köpte upp mig på ett lager igen) men jag ska nog snart sova. Imorgon är det jobb i 9 timmar igen och sedan efter att jag har slutat så ska jag nog ta en powerwalk här i området för att prova mina skor som jag köpte innan jag åkte till North Carolina. När vi gick till parken idag så tog jag vagnen som två barn kan sitta i, så vagnen är ganska tung och dessutom är det bara backar till parken. Och det kändes verkligen i mina ben, så jag insåg att jag nog måste börja träna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0