Nya namn

Mitt namn är väldigt svårt för barn att uttala, och jag har fått höra det mesta - bland annat "Nana" och "Natalinen". Och nu har jag fått två nya namn här i USA. Min värdpojke tycker det är lite svårt att säga mitt namn, så när han säger mitt namn säger han något som låter som "Maaley". Och idag har mitt 1 och ett halv-åriga värdbarn sagt mitt namn flera gånger. Hon säger antingen "Nani" eller "Nali" - så gulligt!

Idag på förmiddagen pratade jag med Johanna och vi gjorde upp lite planer. Vi ska kanske åka in till Boston nästa helg, alltså inte helgen som kommer utan den efter det. Det ser jag verkligen fram emot. Dessutom har vi nog bestämt oss för en kurs vi ska ta (som au pair måste man studera 6 credits/70-80 timmar på ett år). Så när jag kommer tillbaka till MA ska vi nog signa upp oss för den.

Vi kom precis hem från poolen, och nu ska vi snart äta middag - som idag är mini-meatloafs (köttfärslimpa).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0