One Tree Hill-inspelning på Karen's Cafe

Igår när jag var vid inspelningen på Tric så frågade jag en polis om han visste när de skulle börja filma på Karen's Cafe på fredagen. Han visste inte, men han gick och frågade en kille som jobbade i inspelnings-teamet. Han fick svaret att call-time för fredagen var 12. Så jag åkte till Wilmington så att jag var där ungefär vid 13-tiden. Jag parkerade en gata bredvid caféet och där stod även alla trailers. Det var ingen som vaktade dem så jag kunde gå rakt igenom där allihop stod. På dörrarna stod namnen på de som är med i serien (Jag vågade inte fota då, men sedan när jag gick dit när jag skulle åka hem så smygfotade jag lite. Jag har bilderna på min iPhone så jag lägger upp de en annan dag). När jag kom till Karen's Cafe så var det bara några andra som stod på trottaren. Sedan fick jag höra att de var på en bensinstation och spelade in just då, så det var väl anledningen till att det var så lite folk där. Senare började jag prata med en väldigt trevlig amerikansk tjej som kom från Georgia, och hon sa att call-time för Karen's Cafe inte var förrän halv fyra (Den tjejen berättade även att hon hade varit en "extra" på inspelningen på Tric, jag kommer inte på ordet på svenska, haha. Hon hade alltså suttit i bakgrunden när de hade spelat in). Efter ett tag började det i alla fall hända saker, och när jag gick iväg på toaletten så fick jag höra när jag kom tillbaka att Sophia Bush (Brooke) hade kommit till inspelningen. Sedan efter en stund så kom Bethany Joy Galeotti (Haley) i en bil och gick in i byggnaden. Vid den tiden så hade det kommit väldigt många fans som stod på trottoaren, minst tre gånger så mycket folk som utanför Tric dagen innan.

Brooke och Julian fick ju tvillingar i förra säsongen, och på inspelningen hade de fyra bebisar. De gick fram och tillbaka med bebisarna hela tiden, så jag var väldigt nära dem flera gånger. Jag trodde att de spelade in det första eller andra avsnittet av säsongen, men tjejen från Georgia berättade att det var det fjärde avsnittet. Jag var i alla fall kvar där utanför i ungefär sex timmar, och även om det var ganska segt att sitta/stå där så var det även väldigt kul att vara så nära en filminspelning. Jag är glad över att det inte var så soligt idag som igår. Dock var det väldigt varmt, och luftfuktigheten var så hög att min klänning var alldeles fuktig. När jag lämnade huset vid lunchtid så spöregnade det så jag var rädd för att det skulle regna i Wilmington också, men som tur var så kom det bara några droppar när jag stod där på trottoaren.

Under tiden när jag stod där så stod det några killar från inspelnings-teamet utanför caféet som skrek "rolling" och "cut" när de spelade in. Så när de skrek "rolling" var alla tvungna att vara tysta. Ett tag stod till och med poliser och stoppade trafiken från att köra in på gatan när de spelade in.


De hade satt för alla fönster med plast.


Här börjar de lasta ur en massa saker till inspelningen.


Bethany Joy Galeotti (Haley) kommer till inspelningen.

Bilarna de använde för att skjutsa skådespelarna i.


De tog bort plasten för fönstren, och då kunde man se dörren och in genom fönstren.




Brooke och Julians ena bebis kommer till inspelningen.


Brooke och Julians andra bebis kommer till inspelningen.


Ett nytt café på andra sidan gatan..


..som verkar vara Karen's Cafes konkurrent: "Karen's Cafe hires murderers!".


Jag på One Tree Hill-inspelning.




När det började bli lite mörkare så kunde man tydligt se Sophia Bush och Bethany Joy Galeotti genom fönstret.



Jag är fortfarande besviken över att jag precis missade att få "träffa" skådespelarna idag. Men samtidigt är jag så glad över allt jag har fått se under de här dagarna - jag har sett saker som jag aldrig trodde att jag skulle få se.

Kommentarer
Postat av: Hanna

ååh blir så avundsjuk på dej som har varit i Wilmington och fått se alla inspelningsplatser :) jag är också världens största oth-fan (sett alla säsonger 3 gånger om, nörd, I know) och skulle verkligen dö om jag kunde åka ner dit när jag är i USA sen :) jättekul att Tyler Hilton verkar komma tillbax till serien, gillade han! :D

2011-08-06 @ 11:18:39
URL: http://whoishanna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0