Peach picking


Våra egenplockade persikor

Imorse åkte jag med barnen till Parlee Farm i Tyngsboro för att plocka persikor. Det ligger 40 minuter från oss med bil, precis på gränsen till New Hampshire. Det här var även första gången jag tog mini-vanen själv och åkte någonstans med barnen, men det gick jättebra. Jag tycker verkligen inte att det är några problem med att köra här. Farmen var ganska stor, och det var en himla massa folk som var där för att plocka olika sorters frukter och bär. Vi hade det väldigt kul där - jag tror verkligen att barnen gillade det. Man köpte en kartong för $16 som man sedan fick fylla med persikor, och det fanns alla möjliga olika slags persikor. Allt gick väldigt smidigt med barnen och plockningen, men när vi skulle gå tillbaka blev det jobbigare. Jag skulle då bära kartongen med persikor samtidigt som min 1-åring bestämde sig för att inte längre gå. Så hon ville att jag skulle bära henne tillbaka, men det gick ju inte eftersom jag skulle bära persikorna. Hon vägrade att gå och skrek och grinade, och då kom en väldigt snäll kvinna fram och erbjöd sig att bära våra persikor åt oss - tack för att det finns snälla människor! Hon sa: "I know that it's hard enough to take care of three kids". När vi kom tillbaka till där vi började så åt vi snack och sedan gick vi och tittade på getterna. Mitt minsta värdbarn älskar att se hundar och hon trodde att getterna var hundar så hon pekade på dem och sa: "Doggy". Så gullig. När vi sedan skulle gå till bilen så hade jag återigen problemet med att bära persikorna och min 1-åring så då frågade jag en kvinna om hon kunde hjälpa mig att bära, och hon tvekade inte en sekund. Man kan ju inte bli annat än tacksam. Vi har haft en himla kul dag tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0