The Crayfish Party

Så i fredags åkte jag med min värdfamilj till IKEA för crayfish party. Det var så himla gott! Det var ju faktiskt den första gången jag åt kräftor, men jag gillade det verkligen och det gjorde även resten av familjen. Det fanns utöver kräftor även köttbullar, dillpotatis, potatismos, ägghalvor m.m. Och dessutom ett efterrättsbord med tårtor och kakor. Allting kändes väldigt svenskt.

Innan vi åkte sa jag till min värdmamma att jag nog skulle kunna se om det var några svenskar där. Och när jag och min värdmamma står i kön för att ta mat så säger jag till henne att en annan tjej som stod i kön måste vara svensk. Sedan när vi ska åka hem så kände mina värdföräldrar att det var ett helt bord som stirrade på oss, och sedan frågar dem: "Is she Swedish?". Haha, så dem såg att jag var svensk! Då visar det sig att en värdfamilj är där med sin nuvarande svenska au pair (hon som jag hade sett i kön) och deras tidigare svenska au pair. Jag började prata med dem svenska tjejerna och då kommer jag och den ena tjejen på att vi har pratat med varandra på Facebook innan vi kom hit till USA, så himla komiskt. När min värdmamma står och pratar med familjen och får veta att dem bara har haft svenska au pairer så säger hon: "After having Natalie for only a month, we can't imagine having anything but Swedish au pairs in the future!", så det känns ju som ett väldigt bra betyg. Utöver oss tre svenska tjejer så tror jag inte att det var någon fler. Asiater däremot kryllade det av.


Båtar med kräftor i.


Första talriken, sedan gick vi och hämtade talrik efter talrik fullproppade med kräftor.









Innan vi åkte hem gick vi igenom möbeldelen på IKEA också - allt ser verkligen ut som hemma. Det kändes som att jag skulle komma ut på parkeringen jag är van hemma när jag gick ut från IKEA. Så roligt också att det står en massa saker på svenska. Efter att vi hade gått igenom möbeldelen gick vi till foodshopen. Jag köpte upp mig på ett nytt lager med svenskt godis och lite annat smått och gott, så nu klarar jag mig ett tag igen. Lite roligt också att min värdpappa säger att han har blivit beroende av Marabou-choklad.










Allt är större i USA, så självklart är även dem svenska chokladkakorna större här. Den ena är dock till Jasmine som också ville ha något från landet lagom.

Efter att vi kom hem från IKEA bytte jag bil och hoppade i den mindre och åkte hem till Jennifer. Där åt vi glass och såg på film. Dock en film som vi båda inte fattade något av, haha, helt plötsligt var den slut. Ben & Jerry glassarna här finns i så många fler smaker, och hos Jennifer smakade jag en som hade pretzels i - väldigt annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Carro

skönt att ikea finns så man kan få något som är som hemma ;)

2011-08-23 @ 17:06:08
URL: http://carroaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0