Tisdagskväll


Jag vet inte hur många gånger jag har googlat bilder på Boston, men det här är faktiskt min alldeles egna bild - underbara Boston, en sådan himla bra stad.

Jag har jobbat idag hela dagen som vanligt. En jobbdag som gick väldigt bra, förutom lite trötthet och huvudvärk på slutet. Vi hann med att gå till två parker idag - notera gå, många amerikanare skulle förmodligen ha tagit bilen till båda ställena (även fast Boston är känt för att man går mycket). Efter att jag slutade idag så gick jag iväg på en promenad/springtur för att jag hade sådan hemskt huvudvärk. Sedan åt jag middag med barnen och min värdpappa. Efter det kom Kajsa och hämtade upp mig och vi åkte till Framingham. På Starbucks där träffas skandinaver varje tisdag, så vi var dit. Väldigt trevligt var det! Så himla skönt att träffa lite svenskar och prata svenska, det blir liksom på en annan nivå på något sätt. Träffade några nya svenskar som jag inte träffat innan, två som dessutom kom hit efter mig. Imorgon är det jobb som gäller igen, och då ska jag nog ta med barnen på sagostund på biblioteket. På kvällen blir det shopping på Natick Mall! Bilder från helgen är förresten på gång.

Har ni förresten hört om jordbävningen som var här på östkusten i USA idag? Den mättes till 5,9 på Richterskalan, och den kändes på vissa håll här i Massachusetts - jag märkte dock ingenting, utan jag fick reda på det när Emelie vettskrämt frågade på Facebook om jag levde. Förutom jordbävningen så väntas också en orkan komma hit under veckan - hjälp!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja orkanen ska komma hit med! och den ska tydligen vara jätte stor :O jag är rädd. Min värdpappa säger hoppas inte träden faller ner på huset..

2011-08-25 @ 02:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0