Trebarnsmamma?

Klockan är nu halv tre, barnen sover och jag sitter här och äter fruktsallad och dricker kanel-kaffe. Mitt 1-åriga värdbarn är ju bara för söt. När jag skulle få henne att somna för en stund sedan så låg hon bara och tittade på mig med sina stora bruna ögon, åh! Dagen har än så länge varit väldigt bra. Och idag är en speciell dag för mitt ena värdbarn fyller 5 år idag - så grattis på födelsedagen C! Ikväll ska vi gå ut och äta på en restaurang för att fira hennes födelsedag. Och sedan när vi kommer hem ska vi äta tårta och öppna paket.

När jag satt ute på Starbucks med Ana och Johanna i måndags så var det en massa myggor där. Och tydligen så tog det ett tag innan mina bett började synas, för imorse när jag vaknade så var mina ben helt invaderade av bett. Jag höll på att bli galen för att det kliade så mycket - jag har nog aldrig haft så här många bett. Det ser typ ut som att jag har en sjukdom eller något för mina ben är alldeles prickiga. Det är nog minst trettio bett på mitt ena ben!

Det var lite roligt förut idag när vi var i parken. Först var en man där med sitt barnbarn. Helt plötsligt säger han efter att han har tittat på oss ett tag: "You have to be the nanny, right?" haha. Sedan kom det en kvinna med sitt barnbarn och hon frågade hur gamla barnen var, och sedan säger hon "You are so young to have three kids", så hon trodde att det var mina barn. När jag sa att jag var deras nanny så tror jag att hon pustade ut!

Bilder från min promenad igår, i regnet:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0