En bra onsdag

Idag har jag haft en himla bra onsdag här i California!

Igårkväll jobbade jag ända till 22.30, så jag gjorde hela kvällsrutinen med barnen själv. Det gick jättebra. När min värdmamma kom hem sa hon att jag kunde sova ut morgonen efter, imorse alltså, och sedan ge henne skjuts till tåget vid 9-10. Jag kunde inte sova så länge imorse, men det var ändå skönt att få sova lite längre.

Jag vet inte om jag berättade att min värdfamilj har en hund? De har i alla fall en liten papillon. I söndags när jag kom så skällde han bara på mig. Sedan i måndags och tisdags har han varit väldigt avvaktande mot mig. Och imorse frågade min värdmamma om jag kunde ta med han ut till mig några timmar för det skulle komma några och fixa något inne i huset. När han var med mig då så verkade det som att han helt plötsligt bestämde sig för att tycka om mig. Så då låg han i mitt knä och ville bara gosa med mig.

Hur som helst, tillbaka till dagen. Mitt på dagen idag kom en svensk au pair, Stina, och hämtade upp mig. Vi åkte till Starbucks och pratade, och sedan åkte vi runt lite i området och hon visade mig runt. Väldigt trevligt! Sedan började jag jobba igen så då åkte jag och hämtade äldsta flickan på skolan. Igår när jag hämtade henne så såg jag en tjej som jag tyckte såg ut som en svensk au pair. Och idag kom hon fram till mig och frågade om jag var en au pair, så det visade sig att jag hade rätt att hon också var en svensk au pair. Så det var kul! Sedan åkte jag och flickan hem och fixade lite innan vi åkte och hämtade den andra flickan, och efter det åkte vi till deras pappas hus (barnens föräldrar är skilda). Jag hade aldrig kört dit, men med hjälp av en karta så hittade jag på en gång. Jag jobbade till 7.45 ikväll och sedan när jag kom tillbaka hit till huset så kom en fransk au pair, Laure, som bor här alldeles bredvid och hämtade upp mig. Så då blev det ännu ett Starbucks-besök. Vi satt där och pratade, väldigt trevligt.

Så det har varit en väldigt bra dag! Min värdmamma är inte hemma nu när flickorna inte är här, så då sa hon att jag gärna kan ta med mig hunden ut till mig. Så nu har jag lite sällskap här ute i mitt lilla hus. Nu vill han bara att jag ska gosa med han hela tiden också ligger han alldeles bredvid mig, väldigt mysigt. Dock så kommer jag på mig själv med att prata engelska med honom, haha, han förstår nog inte engelska så mycket bättre än svenska.

Imorgon måste jag köra från huset vid 6.45 till pappans hus, så jag måste nog sova snart. Godnatt USA, godmorgon Sverige. För att göra det här inlägget lite roligare så kan jag ju visa en bild från när jag, Tove, Veronica och Kajsa var på en julmarknad i Boston. Det var en utställning med pepparkakshus där, och ett var ett Bruins-pepparkakshus:


Kommentarer
Postat av: snällfaster Inger

Hej Gullungen!!Vad glad jag blir att du har haft en bra dag.Kul att du har fått kontakt med andra tjejer där.Och att du fått en liten rumskamrat också!Det måste ju vara jättemysigt.Du verkar ha fått det mycket bättre när det gäller barnen också.Du har ju så stora ögon!!ha ha Vi hörs snart igen!!Saknar dej fortfarande!!!Jättekramar från mej!!

2011-12-15 @ 09:23:18
Postat av: Anonym

Hej!! Nu verkar det som det har blivit mycket bättre och hund hmmm som du alltid velat ha vi är jätteglada för din skull så ha det så bra/Kram Ann o Per

2011-12-15 @ 19:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0