Första arbetsdagen är över


Ja då har jag jobbat min första dag i min nya värdfamilj. Jag hade en svacka mitt på dagen idag, men nu känns det bättre. Det kommer väl vara upp och ner ett tag framöver. Jag och min värdmamma åkte och åt lunch downtown Palo Alto idag på dagen. Dessutom passade jag då på att köpa en hårfön då. Sedan hämtade vi upp flickorna och åkte på deras skridskoåkning. Jag körde på eftermiddagen och det gick bra, dock lite ovant att köra en liten Mini Cooper när jag har kört en minivan i fyra månader. Påvägen till skridskoåkningen åkte vi förresten förbi IKEA, det ligger väldigt nära här. Jag skulle verkligen vilja åka dit innan julafton och köpa lite svenska saker i matväg.

Efter det åkte vi hem och åt god middag och sedan lekte jag med flickorna. Det känns verkligen jättebra med barnen! Sådan himla skillnad om man jämför hur jag hade det med 5-åringen i min första värdfamilj. Den yngsta flickan sa idag: "You are the best au pair ever... And you have big eyes". Haha, så söt. Jag fick vara med och göra kvällsrutinen nu ikväll, så när det var klart vid 8 slutade jag.

Jag fick förresten mail från några tjejer i mitt nya cluster idag. Kul! Nu ska jag lägga mig och se på ett avsnitt av någon tv-serie innan jag ska sova. Jag är fortfarande så trött, men det är väl för att min kropp tror att jag är kvar i östkustens tidszon. Imorgon börjar jag kl. 7 och jobbar till 9 tror jag, sedan är jag ledig till 2-tiden innan jag börjar igen. Då hoppas jag på att det inte regnar som det har gjort idag, för då ska jag gå på en promenad och lära känna området lite bättre.

Kommentarer
Postat av: snällfaster Inger

Hej Gullungen!Jag tycker att du är helt fantastisk.Du kämpar på.Det verkar vara bra mycket bättre för dej nu.Det tar väl ett tag innan du har bott in dej.Vad kul att du har nära till IKEA.Då kan du köpa lite svenska smaker.Skriv snart igen så jag vet hur det går!!!Saknar dej fortfarande!!Jättekram från mej.

2011-12-13 @ 08:43:50
Postat av: Jessica

Jag blir så full i skratt! Jämt när jag går in och läser din blogg så har Inger skrivit ett inlägg!! Hon måste vara inne här dygnet runt! Haha!! Varför blir vi inte förvånad?!

Jag är ju helt värdelös på avstånd mm, men hur långt ifrån Los Angeles är du?



Ha det jättebra!!

2011-12-13 @ 13:18:54
URL: http://jessicahoglin.blogg.se/
Postat av: Tommy

HEJ bästis,vad kul att barnen verkar gilla dig för det är ju dom du ska vara med mestadels av tiden,hoppas att mamman är lika bra med,vi saknar dig som vanligt,ska jag skick en trim sats till mini copern ?så blir du snabbaste bönan i San Francico KRAM KRAM

2011-12-13 @ 18:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0