Senaste dagarna

Här har det varit tyst de senaste dagarna.. Så jag kanske borde ta och berätta vad som händer här på andra sidan atlanten.


Boston.

I lördags var vi som sagt på den svenska julmarknaden inne i Boston. Vi åt svenska våfflor, drack julmust och åt lussekatter. Sedan köpte vi med oss lite pepparkakor (som inte smakade som riktiga pepparkakor upptäckte vi) och Marabou-choklad. Dessutom fick vi se ett Lucia-tåg också, och höra en massa människor prata svenska. Efter julmarknaden stannade vi i Boston i några timmar, och sedan tog vi commuter railen tillbaka till Wellesley. Vi åt middag och sedan såg vi på film.

På söndagen sov vi väldigt länge och sedan gjorde vi inte särskilt mycket på dagen. På eftermiddagen/kvällen var det dags för vårt cluster meeting, som den här gången var med alla clusters i Boston-området. Det var någon slags julfest, men det var inte särskilt kul där. Igår, måndag, tog jag och Tove en promenad till postkontoret där jag postade några saker till Sverige. Sedan jobbade Tove några timmar, och då passade jag på att skypa. Sedan åkte vi till mataffären och köpte ingredienser till att göra svenskt tacos. Det blev så himla gott! Och till efterrätt gjorde vi brownies (såklart med hjälp av en brownie-mix eftersom vi är i landet där allt tillagas med hjälp av en mix).

Och det visade sig att jag kunde stanna här hos Tove den här veckan också. Så det känns jättebra! Jag har fortfarande inte fått min flyginformation av Au Pair in America, men jag hoppas att den kommer snart. Idag var jag och Tove in till Boston för att hämta en sak till hennes värdmamma. Sedan åkte vi hem och skulle göra svenska pannkakor. Innan vi skulle börja så skulle jag gå ner till Toves rum, och eftersom oturen förföljer mig nuförtiden så ramlade jag såklart i trappen påväg ner. Så nu har jag ont lite överallt och haltar omkring här. Precis vad jag behövde nu va?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0