Söndag och måndag

Ja då var det måndag! Idag känns saker och ting lite bättre än igårkväll, tröttheten gjorde att jag bara kände mig så ensam här. Det är jobbigt att allt är nytt och att jag inte riktigt känner någon här än, men det kommer väl, jag får ge det tid.

Igårmorse klev jag och Tove upp vid 4.45 och sedan åkte vi vid 5.30 till T:et. Mötte Bostons otrevligaste människa på tåget, så starten på morgonen blev inte den bästa. Men det blev bättre sedan. Till slut befann vi oss på flygplatsen och då checkade jag in och lämnade mina resväskor. Det var lite övervikt i den ena, så jag lade över några saker till den andra väskan. Dock var det fortfarande 1,5 pounds övervikt, men jag behövde inte betala något för det. Hade jag inte flyttat över saker så hade jag dock fått betala 50 dollar, så det var skönt att slippa. Sedan åt jag och Tove lite frukost där på flygplatsen innan det var dags att säga hej då, och jag var tvungen att gå igenom säkerhetskontrollen. Väl i säkerhetskontrollen var alla tvungen att gå igenom en "body scanner", men inte jag. Haha, jag såg väl oskyldig ut. Sedan var det bara att vänta på att få gå på planet. Som tur var så var min rad på flyget inte fullt så jag hade en massa plats. På planet passade jag på att fixa med mina bilder till min scrapbook. Jag fick ihop en himla massa bilder, så nu är det nog dags att framkalla.

Väl framme på San Franciscos flygplats såg jag min värdmamma och barnen nästan på en gång. Då gick vi och letade efter mina väskor, och då kom ett stort problem. Att få in tre resväskor i en Mini Cooper - inte det lättaste. Det slutade med att jag fick ta en taxi med väskorna till huset. Jag åkte med en man som inte hade en aning om var Menlo Park var, haha, men till slut var vi framme. Då åt vi lite lunch innan vi åkte till downtown Palo Alto för att fixa en telefon och ett telefonnummer till mig. Sedan åkte vi till mallet i Stanford och gick runt lite där. Jag var så sjukt trött och ville bara gå och sova. Men när vi kom tillbaka till huset började jag packa upp lite, sedan åt vi middag och efter det gick jag ut till mig och lade mig och sov ganska så snabbt därefter.

Idag är min värdmamma hemma för att visa mig allt. Så imorse gjorde vi den vanliga morgonrutinen och sedan åkte vi med tjejerna till skolan. Nu ska jag ta tag i att städa mitt lilla hus, och sedan ska jag och mamman iväg och äta lunch någonstans. Au pairen som var här innan åkte igårmorse så min värdmamma hann inte städa, och den tidigare au pairen verkar aldrig ha städat här. Visst berättade jag förresten att jag har mitt egna lilla hus? Det är inte superstort, men betydligt mycket större än mitt gamla rum. Jag har en stor säng, skrivbord, en massa golvyta, badrum och ett litet kök.

Förresten så ser allt så annorlunda ut här. Det är som att jag har kommit till ett annat land.

Jag avslutar med en bild på en julgran inne i Boston som vi gick förbi i fredags. Jag skulle verkligen inte kunna ha mindre julstämning i kroppen, än vad jag har nu. Men det är väl kanske bra då blir inte julafton lika jobbig att genomlida.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej där borta!

Tack så jättemycket för julkortet! Jag blev så glad när vi fick det!

Vad skönt med ett eget litet hus, då går det att stänga om sig och vara lite själv lättare om man vill. Jag hoppas att du kommer att få det bättre nu och att du kommer att få vara med om nya upplevelser.



Kraaaam!

2011-12-12 @ 19:10:30
URL: http://jessicahoglin.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej där! Kom in på din blogg av dn slump, jag åker som

Au Pair till San Carlos som ligger nära dig den 9:e januari:) hoppas du kommer trivas i din nya familj i cali!:)

2011-12-12 @ 19:48:34
URL: http://mati.blogg.se/
Postat av: snällfaster Barbro

Hej igen lillagumman måste läsa hur du har det,jag tror att det blir bra,vad bra att du har ett eget krypin då får du vara lite för dej själv i bland.Nä nu måste jag gå och sova,har jobbat kvällen ska upp imorgon bitti igen pusspuss hörs en annan dag.

2011-12-12 @ 22:04:54
Postat av: Sandra

Jag bor i vad som anses vara the bay area, east bay. Det ar en o nara Okaland. Om de sager dig nagot an haha.

Om du vill sa kan vi traffas inne i SF nagn dag. Vad sags?

2011-12-12 @ 23:09:04
URL: http://vadsagersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0