New York City

Onsdagen på orientation började med en massa lektioner. Men vad vi alla väntade på var så klart när vi skulle åka in till New York på kvällen. Vid 5-tiden slutade lektionerna och då gick vi ut för att sätta oss på bussarna som skulle ta oss in dit. Vi blev tyvärr lite försenade på grund av att alla bussar inte kom på en gång. Men när alla bussar hade kommit så kunde vi äntligen åka iväg. Bussresan tog nog ungefär en timme, och när vi väl kom in på Manhattan så var det nog inte någon som kunde tro sina ögon. Hela tiden vi var där var som att gå runt i en dröm. När vi kom in på Manhattan så plockade vi upp våra guider, som sedan berättade vad allt var som vi åkte förbi. Först åkte vi till Top of the rock för att kolla på utsikten över New York. Tyvärr så var det väldigt dimmigt, men det var ändå häftigt att se. Sedan åkte vi till Times Square, dock fick vi inte så lång tid på oss där. Men vi hann se alla reklamskyltar, och det var riktigt häftigt. Vi hann också med att köpa en I ♥ NY-tshirt. Sedan blev vi tyvärr fast i bilköer. Så vi skulle egentligen ha stannat på Ground Zero, men vi åkte bara förbi det istället. Sist men inte minst åkte vi längst ner på Manhattan och gick ner vid vattnet och kollade ut över Frihetsgudinnan. New York är verkligen en stad som jag tänker besöka igen, det var så häftigt. Men nästa gång vill jag ha mer tid på mig för att slippa stressa och kunna gå runt och se allt jag vill se. Vi kom tillbaka med bussarna till hotellet vid 1-tiden på natten och klockan 6.30 var vårt wake up-call. Dessutom skulle vi hinna packa ihop våra saker till morgonen efter, så det blev inte så mycket sömn den natten.

Jag tog en massa bilder där, och här är några (30-40 grader och jetlag är inte att leka med, så ni kan ju bortse från hur jag ser ut på bilderna):



Top of the rock.


Sanne, Josefine, Elin och jag.




Top of the rock.


Elin, Johanna, Josefine, Kim, Sanne och jag.




Times Square.


Jag på Times Square.


Jag och Elin.


Statue of Liberty / Frihetsgudinnan.


Kommentarer
Postat av: snällfaster Inger

jag tycker att du är vackrast i hela världen.saknar dej Gulljäntan min.Sköt om dej Puss o Kram

2011-07-24 @ 16:55:11
Postat av: Alice

Jättekul att läsa! :-D hur går det med själva jobbet? Är det roligare/tuffare än du trodde? :-)

2011-07-24 @ 17:44:59
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0