Orientation - day 1

Det känns verkligen inte som att jag bara har varit här i USA i ett dygn. Men det beror väl på att det händer så himla mycket hela tiden. Idag har vi haft väldigt långa lektioner, och det tillsammans med jetlag har varit ganska jobbigt. Det är tur att vår lärare skämtar konstant, så därför skrattar vi en hel del av tiden på lektionerna. Vi hade en lång rast idag mitt på dagen så då gick vi ut i det otroligt varma Stamford och gick bort till ett mall som ligger i närheten. Där blev vi fast på Forever 21, haha, så vi hann inte med någon mer butik. Helt sjukt billigt det är här alltså, och så himla mycket som man skulle kunna shoppa. Men jag köpte inget alls faktiskt eftersom jag hade tänkt lyckats med att stänga mina resväskor på torsdag.

Innan lunchen idag så ropade lärarna ut namn på några som hade fått presenter av sina värdfamiljer, och jag var en av dem. Jag har verkligen en underbar värdfamilj! I paketet låg en ganska tjock bok med en massa bilder på barnen, en bok om Boston, te, ett kort där de hade skrivit ett meddelande till mig och sist men inte minst en iPhone! Så nu har jag ett amerikanskt telefonnummer.

Efter middagen idag gick vi några stycken runt i Stamford, och bort till Target. En butik där det verkligen finns allt! Det verkar förresten vara en hel del av alla som är här (140 stycken) som ska till Boston-området. Jag delar ju rum med en tjej från Sydafrika och en tjej från Tyskland, och båda ska bo utanför Boston. Dessutom fick jag veta idag att det är en tjej från Österrike som ska bo i samma cluster som mig!

Inte den bästa bilden, men såhär ser hotellrummet ut. Ser ni hur stor sängarna är?

Stamford

Ett mall i Stamford

Kommentarer
Postat av: Alice

Jättekul att läsa om allt :D! Får det att klia ännu mer i mina aupair-fingrar ;) Och vilken gullig värdfamilj du har! :)

2011-07-20 @ 05:55:37
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ahh, nu kommer massa minnen tillbaka...:) Akte ju sjalv med Au-Pair in America nar jag akte som au-pair sa jag bodde pa samma hotel som du mina forsta dagar har i staterna.



Ar det manga au-pairer pa hotellet nu, manga svenskar?

Dax for NYC imorrn da, right? Spannande! Ha sa kul!!! :)

2011-07-20 @ 06:10:05
URL: http://loppansworld.blogg.se/
Postat av: amanda

Kul att läsa och veta att jag snart är där :D men hoppas allt blir bättre med jetleget och att du får ett grymt år :)

2011-07-20 @ 22:12:54
URL: http://amandaintheusa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Messa mig ditt amerikanska nummer!

2011-07-21 @ 16:16:00
URL: http://frokenwernberg.blogg.se/
Postat av: anna

nej va fränt! :D

2011-07-21 @ 22:14:53
Postat av: Carro

najs att få en iphone !!

och vilka stora rum, ja hade typ föreställt mig ett litet rum med våningssängar ;) haha

2011-07-22 @ 17:22:03
URL: http://carroaupiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0