I Stockholm

Jag sitter på hotellrummet nu, och eftersom jag har med mig iPaden så tänkte jag att jag kunde skriva lite här.

Det känns som att jag har hunnit med ganska mycket idag. Jag har bland annat varit och trängts med alla turister i Gamla Stan (det kändes verkligen inte som att jag var i Sverige eftersom alla pratade något annat språk än svenska) där jag köpte en Sverige-fotbollströja till min värdpojke. Jag har också hittat en sak som jag tror att jag ska gå och köpa imorgon till mina värdföräldrar. Dessutom så har jag hunnit med lite shopping till mig själv (jag som inte skulle shoppa något innan jag åker så att jag ska lyckas packa ner det jag redan har).

Jag hade hört att det kanske skulle bli regn här idag, men hela dagen har det varit soligt och jättevarmt. Efter att jag hade suttit i solen vid vattnet på eftermiddagen så gick jag in i några butiker ett tag. Och när jag kommer ut från Gallerian på Hamngatan efter att ha varit inne väldigt länge, med tron att det var jättefint väder ut, så kommer jag ut och får se världens storm. Det spöregnade, åskade, blixtrade och blåste - men efter att jag panikköpte ett paraply och efter att det hade slutat åska och blixtra så tog jag mig tillbaka till hotellet i spöregnet. Jag köpte med mig lite mat, och efter att jag hade ätit så sken solen igen. Så då bestämde jag mig för att ta en promenad bort till ambassaden för att se så jag hittar imorgon och hur lång tid det tar att gå dit. När jag skulle gå tillbaka till hotellet igen så började det såklart att regna jättemycket igen och jag hade inte tagit med mig paraplyet, lagomt less jag blev då! Men jag tog mig i alla fall tillbaka till hotellet, dyngsur igen.

Jag känner mig väldigt trött nu efter allt gående idag, så det blir nog inte en så sen kväll. Dessutom måste jag ju upp tidigt imorgon för att hinna äta frukost och gå bort till ambassaden. Jag hoppas att allt går vägen med visumet imorgon och att jag inte behöver sitta och vänta allt för länge på ambassaden!

Kommentarer
Postat av: Alice

Oj, är du där ensam? Starkt av dig :)! Jag fasar inför att inte lyckas lura med mig någon upp till Sthlm här ifrån Götet, tror jag kommer tycka ambassaden och alla seriösa typer är lite skräckinjagande om jag är ensam...! ;)

Lycka till!

2011-06-21 @ 21:23:58
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/
Postat av: Ellinore

Svar;

Det stämmer inte att de som har tidigare tid kommer in tidigare. Några som stod fyra pers framför oss hade tid kl.8 och då när jag stod där var kl.9.30... Samt att en av vakterna gick förbi oss och snackade med några bakom oss som undrade om dom missade något när dom kom in så mycket senare än de skulle, hans svar var att tiden inte spelade någon roll utan det är själva dagen man ska vara där (alltså tar dom inte hänsyn till vilken tid du bokat, det är det sjuka med deras sk. "system")

Jag håller tummarna att det går snabbare för dig!! Ska bli intressant att läsa om hur det gick för dig sen :)

2011-06-21 @ 22:22:20
URL: http://elliesdiary.blogg.se/
Postat av: Cajsa

STORT lycka till! Det kommer gå finfint! Om drygt en vecka är det ju min tur!! Gaah :P

2011-06-21 @ 22:43:08
URL: http://mybigadventure.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/tisdag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-06-21 @ 22:56:54
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Annica

jag fattar inte med det där med visum, hur får man deT? ;)

2011-06-21 @ 23:28:53
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0