Min värdfamilj


Idag är det bara 3 veckor kvar tills jag är i USA! G A L E T.

Jag kom på att jag faktiskt inte har berättat så mycket om min värdfamilj. Jag vet inte vad som är okej för dem att jag berättar, så jag tänkte bara berätta lite kort om dem.

Min värdfamilj består av en mamma och pappa som båda arbetar utanför hemmet. Mina värdbarn är en flicka på 4 år som fyller 5 strax efter att jag har kommit dit, en pojke som precis har fyllt 3 år och en liten flicka som fyllde 1 år i februari och som alltså kommer vara 17 månader när jag kommer dit.

Det som jag tycker är så himla bra med min familj är att dem verkligen ser mig som en familjemedlem. Dem vill hellre att jag ska spendera tid med dem än att jag till exempel går till mitt rum på en gång när jag har jobbat klart. Och dem är så otroligt måna om att jag ska få det bra, och dem verkar verkligen längta tills jag kommer. Jag blir så glad varje gång jag får ett mail av dem, och jag längtar bara mer och mer tills jag får träffa dem.

Min värdfamilj har inte haft någon Au Pair förut, så jag är deras första. Vilket säkert har både för- och nackdelar, men jag ser det som något positivt. Istället har dem en amerikansk nanny just nu, som förmodligen kommer att vara med mig min första vecka. En högtid som är väldigt stor för familjen är jul, och det är väldigt kul eftersom jag verkligen ser fram emot att fira en amerikansk jul! Vi ska förmodligen åka till North Carolina över jul till min värdmammas föräldrar. En annan högtid som jag ser fram emot att vara med och fira är thanksgiving. Och då ska jag kanske åka med familjen till Pennsylvania!

När jag pratade med mina värdföräldrar första gången så frågade jag vad för slags rum Au Pairen skulle få. Då sa dem att Au Pairen skulle få välja mellan ett lite mindre rum där man hade sitt egna badrum eller ett större rum där man fick dela badrum med barnen. Men min värdmamma sa att hon hellre skulle ta det rummet med ett eget badrum, och det höll jag verkligen med om. Och häromdagen berättade dem att dem höll på att fixa i ordning det mindre rummet till mig. Jag kommer inte att ha en egen bil. Men däremot så har familjen två bilar (en automat och en manuell, vilket är kanon så jag inte kommer glömma hur man växlar), en minivan som jag kommer ha när jag tar hand om barnen och en mindre bil som jag får låna på fritiden. Dessutom så är tunnelbanesystemet i Boston väldigt bra, och det ligger en station inte så långt ifrån huset.

Jag tror inte heller att jag har berättat om hur mitt schema kommer se ut. Jag kommer att i stort sett alltid ha kvällar och helger lediga. Istället kommer jag att jobba mina 45 timmar på dagarna på vardagarna. Jag kommer börja vid 7.30am och sluta vid 4.30pm måndag-fredag. Jag tycker att det är ett stort plus att göra alla timmar på dagarna och sedan få kvällar och helger lediga. Familjen har inga speciella "house rules" och jag kommer heller inte ha någon "curfew". Men dem vill att jag, precis som hemma, ska höra av mig om jag blir ute senare än planerat så dem inte behöver oroa sig.

Även om jag förstår det bättre nu än för någon vecka sedan, så är det svårt att förstå att jag faktiskt snart åker. Och om bara tre veckor och tre dagar så får jag äntligen träffa min värdfamilj. I'm so excited!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0