Visumet

Som jag skrev igår så var jag orolig för att det har blivit något fel med datumet på mitt visum, men nu har jag fått klarhet över hur det ska vara.

Efter att ha pratat med SI och fått ett besked och sedan mailat med amerikanska ambassaden och fått ett annat besked så blev den här förmiddagen väldigt förvirrande. Men efter att ha pratat med SI en gång till så får jag lita på att det dem säger är rätt. Man ska tydligen inte bry sig om vad som står på visumet och på DS-2019. Eftersom när man kommer in i USA så får man en stämpel i passet och från det datumet börjar visumet att gälla och sedan har man 13 månader innan man måste lämna landet. Så enligt SI så har det ingen betydelse vad det står för expiration date på visumet och vad man har för datum på DS-2019. Nu får jag bara lita på att det stämmer och sluta vara orolig över att något ska gå fel.

Nu ska jag gå ut och njuta av solen, som för tillfället bjuder på 27 grader i skuggan! Låter ju inte så tokigt tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, det hade jag halvt glömt bort. Får trycka ut det i dag. Tack för att du påminde mig! :D

2011-06-29 @ 14:43:31
URL: http://vadsagersandra.blogg.se/
Postat av: Sofia - Foto, mode & personligt

ha en bra dag :D

2011-06-29 @ 14:58:23
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/onsdag-dagens-blogg-3.html#comment

2011-06-29 @ 15:08:40
URL: http://anneliih.blogg.se/
Postat av: Astrid

Hej Natalie!

Jag är inte helt säker på hur jag trillade in på din blogg. Såg att du skulle flytta till Newton, MA. Jag bor själv i Worcester, MA och kom till USA som aupair 2003. Blev kvar här längre än jag trott! =)Jag ska faktiskt börja plugga på Mount Ida college i Newton i höst.

Hur som helst så tänkte jag att om du har några frågor om vad som helst så hjälper jag gärna till. Det finns många svenskar i MA och speciellt i Boston så du kommer nog ha en stor Aupair grupp.

Lycka till med allt och maila mig gärna.

-Astrid

2011-06-29 @ 17:02:40
Postat av: angie

Hej! Gud vad lycklig jag blir när jag läser att du hade samma problem som mig. Jag fick hem mitt visum idag och inser efter lite om och men att det står expiration date en månad senare än det egentligen borde gjort, om man jämför med DS-2019... hur gick det för dig? :)

2011-11-23 @ 19:55:28
URL: http://angieaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0