Question

Vad kul att jag hittade din blogg, jag ska nämligen också åka som Au Pair till USA med SI, fast jag har mitt tidigaste tillgänglighetsdatum i september :) Är dock långt från att vara färdig med min ansökan då jag inte har körkort än... Men har en fråga till dig, när ska man egentligen gå och göra hälsoundersökningen? Har hört så himla många olika svar från alla jag har frågat, allt från att man kan göra den när som helst till att det inte går förrän efter intervjun.

Jättefin blogg du har förresten!


Hej Malin! Du hade inte lämnat någon mailadress/bloggadress, så jag svarar på din fråga här.

Först och främst tack så mycket, och va roligt att du också ska åka ungefär samtidigt som mig. Jag håller med dig om att det är väldigt olika vad alla säger. Jag gjorde ju min hälsoundersökning för över en månad sedan. För när jag fick brevet av SI när jag gjorde min preliminäransökan så skrev de att man skulle göra allting innan man kunde gå på intervjun och bli godkänd. Så jag trodde att jag hade gjort helt rätt. Men så var det en tjej som skrev på Cultural Cares Facebook sida och frågade om när man ska göra hälsoundersökningen. Där kommenterade jag att jag hade gjort min hälsoundersökning fast att jag inte har fått en familj än. Men då var det en tjej som skrev där att man inte bör göra hälsoundersökningen förrän man har fått en familj, eftersom den bara gäller i fyra månader.

Men om det är så då borde ju SI har sagt det till mig att jag har gjort den för tidigt eftersom de vet att jag inte ska åka förrän i augusti. Men ärligt talat vet jag faktiskt inte hur det egentligen ska vara, dessutom har jag glömt att fråga de på SI när jag har pratat med dem.

Det kanske är någon av er andra som läser som har ett bättre svar och vet hur det är?

Kommentarer
Postat av: malin

jag skulle inte gjort min hälsoundersökning förens jag matchat .. det är helt onödigt, för man vet aldrig om man matchar eller om man ångra sig osv.

och så sant, det går ut, jag vet inte exakt tid, men det håller inte hur länge som helst (upp till 6 månader) tror jag - jag åkte också med SI, men gjorde min 2 månader innan tror jag ... men CC håller den bara 3 månader om jag minns rätt.

2011-03-19 @ 19:16:30
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0