Svar på fråga

Jag fick en fråga som jag tänkte att jag kunde svara på här i fall att det kanske är någon mer som funderar över samma sak.

En fråga bara, hur går det till med referenser till familjer som jag suttit barnvakt åt. Jag har nämligen suttit barnvakt åt några bekantas barn men kommer jag då att lämna deras telefonnummer som referens eller ska dom fylla i någonting som bevisar att jag verkligen har passat deras barn? Tacksam för svar :)
Jag ska också åka med SI fast har än sålänge bara gått på informationsmöte :P


Man måste ju ha minst 200 timmars barnerfarenhet med barn man ej är släkt med. För att bevisa detta ska i ditt fall familjerna som du har suttit barnvakt åt fylla i ett referensformulär. Där de får tala om hur de känner dig, hur länge de har känt dig, hur många barn du har tagit hand om, hur ofta du har tagit hand om dem, vad du har haft för uppgifter, hur du är som person, varför de skulle rekommendera dig som Au Pair etc.

Med Skandinaviska Institutet så behöver man minst en Childcare Reference. Om man har över 200 timmars erfarenhet hos en familj och väldigt många timmar hos en annan familj också, så behöver egentligen bara en familj fylla i ett referensformulär. I mitt fall har jag min referens från ett dagis. Och eftersom den erfarenheten är på över 200 timmar så behöver jag inte en referens från min erfarenhet som kallas "Caring for a younger family member".

Kommentarer
Postat av: Elin

Vart får man referensformulären ifrån? :)

2011-03-06 @ 20:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0