Match #12


City: Annapolis
State: Maryland
Children: Girl (16), girl (13), boy (10), girl (1)
Pets: One dog

Kikade in på mailen och där fanns det ett "A Host Family is Interested in You!"-mail. Familjen består av 4 barn i åldrarna 1, 10, 13, 16 - där 13-åringen bara bor med dem några gånger om året och vid högtider. Dessutom är de sponsors för Midshipmen från US Naval Academy, och dem är som en del av deras familj. Familjen bor i Annapolis, MD som ligger 40 minuter från Washington D.C.

Men efter att ha läst deras essay så förstår jag inte varför dem är intresserad av mig. Det står bland annat att deras Au Pair måste ha erfarenhet med barn i åldrarna 1, 10 och 16 år - vilket jag inte har (jag har erfarenhet mellan 1-3 år). Dessutom står det att deras Au Pair ska älska sport, särskilt fotboll, och det stämmer ju inte heller in på mig. I deras essay fanns ett helt stycke tillägnat vilka qualities/characteristics som Au Pairen måste ha.

Det känns inte som en familj för mig. Dels för hur dem vill att deras Au Pair ska vara, och dels för att jag vill bo med en familj som har yngre barn. Så jag skickade iväg ett mail till dem nu och berättade att vi inte är den rätta matchen för varandra.

Kommentarer
Postat av: Emma

Syyyynd, annars kanske vi hade hamnat på samma ställe :P

2011-05-20 @ 12:32:08
URL: http://wellbeadream.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0