Placement Pack


Igår när jag fick mail av Au Pair in America så skrev dem att jag skulle få mitt placement pack inom 10 dagar. Så gissa om jag blev förvånad när en kille från DHL ringer på dörren och ger mig det redan idag. I kuvertet fanns det lite allt möjligt, bland annat visumpapper, visum instruktioner och information om försäkringen. Igår fick jag dessutom papper från Skandinaviska Institutet med visuminstruktioner. Det är en hel del viktiga papper att hålla reda på nu! Jag har i alla fall läst igenom alla papper jag har fått, men jag tänkte sätta mig in i det lite bättre under helgen. Det verkar vara en himla massa komplicerade saker man ska göra innan man kan åka till amerikanska ambassaden, så det är väl bäst att sätta igång så snart som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

Jätte stort grattis till din matching! Tror du kommer få det jätte bra!

Det skulle vara jätte kul om du kunde göra ett inlägg från början till matching.

Skulle vara roligt att läsa eftersom jag själv snart ska in i matchingsprocesen. :D



Grattis igen, och lycka till med att fylla i alla papper! :P

2011-05-26 @ 18:38:38
URL: http://vadsagersandra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Vad kul då ska jag hålla ögonen öppna :)



Jag hoppas den blir godkänd snart kollar typ min mail 10 gånger idag.xD Dock så kanske det tar lite längre tid än vad det gjorde för dig eftersom det är många som söker nu. :/ :P



BTW din header är sjukt snygg man blir helt glad av de klara blåa färgerna. Är det en bild från USA generellt eller en från Newton, för i så fall verkar staden riktigt nice ;P

2011-05-26 @ 19:53:59
URL: http://vadsagersandra.blogg.se/
Postat av: marie

När exakt åker du? Jag pyser härifrån runt den 2 augusti så kanske det ja. Hmm tips om Boston - det är svårt att bara välja något random för det finns så fruktansvärt mycket att se här! Du kommer älska Boston, det är världens bästa stad. Så fantastiskt fint med alla fina byggnader, vi har t.ex Trinity church som ligger bredvid Hancock tower (som är den spegelskyskrapan på din header). Blir en sån enorm kontrast mellan en gammal gammal kyra och en ny modern skyskrapa. Det är såååå typiskt Boston, och det kommer du se mer utav! Utbudet är helt fantastiskt. Allting finns här. Och det är så lugnt, har man t.ex varit i New York över en helg (4 timmar med buss!!!!) så kommer man hem till Boston och känner sig så avslappnad och lugn. Älskar den känslan! Plus det är löjligt enkelt att ta sig in till downtown, jag vet inte vart ditt t-stop kommer vara men jag som har mitt stopp i Chestnut Hill (ett stopp från den första Newton stationen) tar det 20 minuter (ibland 15) att ta sig till New Bury st, en världskänd shoppinggata (med bla ett 4våningars Forever 21. Du kommer älska denna staden! ;)

2011-05-26 @ 23:47:40
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Ja det känns verkligen sommrigt. :)



Jag fick just nyheten att jag har blivit accepterad, så det känns jätte kul. Jag hoppas på att få åka i augusti.



Vilket datum åker du?

2011-05-27 @ 15:51:28
URL: http://vadsagersandra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv:

Ja det hoppas jag med känns lite pirrigt man inser att det börjar bli verkligt. :P



Oj, de är ganska snart. Vad kul! :D Har verkligheten slagit till än, eller har du inte riktigt förstått att du faktiskt ska åka om lite mer än en månad? :P

2011-05-27 @ 22:34:41
URL: http://vadsagersandra.blogg.se/
Postat av: hanna

hahahha då är det nog samma, bodde han i NY? TUR ATT JAG KOMMER BO PÅ ANDRA SIDAN SÄGER JAG! hahah jag dör.. lätt road tjej såhär på lördagsmorgonen ;D

2011-05-28 @ 11:34:03
URL: http://whathappensinamerica.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jo jag kan tänka mig det. :P Placement papprerna är det man väntar på. För då vet man att det är sant. :P Fast vad jag har förstått så är det inte lite att ha koll på :P

2011-05-29 @ 17:21:33
URL: http://vadsagersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0