11.11.11

Jag klarade mig igenom jobbdagen och nu sitter jag på tåget på South Station. Idag är det Veteran's Day här i USA så alla skolor var stängda, vilket innebar att jag hade alla tre barnen idag. Men det gick över förväntan bra. Johanna kom över till mig när barnen sov innan jag hade slutat. Sedan när jag slutade 2.30, två timmar tidigare än vanligt för att jag har börjat tidigare i flera dagar, så tog vi tunnelbanan in till Boston. Det tog längre tid än vanligt att ta sig in till Boston idag av någon anledning, men när vi var framme så gick vi direkt till Quincy Market. Där köpte jag en present till någon hemma i Sverige som jag ska gå och skicka på måndag och sedan gick jag och köpte en Boston-tröja - i fall att jag inte är kvar här snart så måste jag ju ha en. Efter det köpte vi något att äta innan vi promenerade till South Station. När vi kom dit fick vi oss verkligen ett gott skratt. Jag hade råkat köpa en tågbiljett för ett tåg som gick 6.15am, alltså imorse. Haha. Det var ju tur att det upptäcktes. De var så snälla här att jag fick en ny biljett för ett tåg som går 6.50pm - det skulle ju aldrig hända med SJ i Sverige. Så nu sitter jag på tåget på väg mot Veronica i Rhode Island.

Jag hoppas ni alla i Sverige får en jättebra helg! Så skriver jag igen på söndag eller måndag.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0