22 november

Tack så jättemycket till alla som hör av sig och bryr sig ♥

Jag bor fortfarande här hos Johanna, där jag har det himla bra! Jag har sagt nej till några familjer nu som inte har känts 100% rätt. Det är dock en himla massa press från alla counselors att bara välja en familj för att få stanna i landet. Men om jag ska komma till en ny familj så vill jag verkligen att det ska kännas rätt. Så jag tänker vänta och se om det kommer någon som känns som en familj som skulle passa mig, och om det inte gör det så åker jag hem. Självklart vill jag vara kvar här eftersom jag hade ställt in mig på att vara här i ett år, men samtidigt så har jag mått så dåligt i så många veckor nu att jag inte har så mycket energi kvar.

Så nu om dagarna hänger jag med Johanna och hennes söta 8-månaders bebisar. Väldigt härligt. Nu ska vi snart gå ut på en promenad med dem, och sedan ikväll ska jag och Johanna ta en promenad till Newton Centre och äta lite middag. Mycket mer än så är det nog inte som händer, jag sitter mest bara och väntar på domen om jag ska åka hem eller inte. Jag tittade förresten på vad en flygbiljett hem till Sverige kostar, och de flesta ligger på 1000-2000 dollar. Helt sjukt dyrt. Men det fanns några datum när det kostar ungefär 500 dollar också. Så om jag åker hem så är det väl bäst att försöka hitta en sådan billig biljett.

Och just det.. Den värdmamman som jag träffade för lunch i söndags skulle tyvärr fortsätta leta efter en annan au pair. Så himla synd för det var en jättebra familj. Men hon träffade mig ju verkligen på sämsta tänkbara tidpunkt då jag tio minuter innan hade blivit utkastad ur huset. Men det är ingen mening att gå och tänka på hur det skulle ha varit om vi hade träffats på en annan tidpunkt. Det är väl bara att gå vidare.

Saker och ting blir ju inte lättare heller av att jag får höra hur svårt det är att hitta en familj såhär nära jul. På vissa counselors så låter det som att det är hopplöst..

Kommentarer
Postat av: Ann

Följer dig nästan varenda dag och så läste jag detta att du blivit utslängd hemskt!! men det är inte ditt fel så kämpa på du hittar säkert en annan familj annars är du så välkommen hem, kramar från Ann o Per

2011-11-23 @ 12:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0