En helg i Rhode Island

Nu sitter jag på Commuter Rail på väg från Rhode Island tillbaka hem till Boston. Helgen här hos Veronica har varit jättebra! Så skönt att få tänka på något annat.

I fredags när jag kom dit kom Veronica och hämtade upp mig på tågstationen och sedan åkte vi runt lite och hon visade mig området. Sedan åkte vi till Stop&Shop och handlade. Sedan när vi kom hem till henne gjorde vi i ordning lite gott att äta. Jordgubbar, smält choklad, hallonkaka och Ekströms vaniljsås (som jag hade med mig från IKEA). På lördagen började dagen med jättegoda amerikanska pannkakor som Veronicas värdpappa hade gjort. Sedan åkte vi till en stad i Connecticut som heter Mystic - mysig liten stad. Vi fick veta att Julia Roberts spelade in en film där på 80-talet som heter Mystic Pizza. Så självklart var vi tvugna att gå till restaurangen Mystic Pizza där filmen utspelar sig. Det stod överallt att deras pizza var "a slice of heaven", och det var den verkligen - sååå god! Efter att vi hade gått runt där i staden i några timmar så åkte vi vidare till Westerly i Rhode Island. Där var det dock inte så mycket att göra så då åkte vi tillbaka till där Veronica bor. Där blev det ett Starbucks besök medans vi väntade på en tjej som heter Josefine. Sedan mötte vi henne på Applebee's för god middag och mycket prat. Efter det gick vi på bio och såg The Time. Den verkade inte så bra genom att ha sett trailern, men den var faktiskt jättebra! Idag sov vi ut och sedan tog vi bussen till Providence. Så där har vi gått runt hela dagen, och vi var bland annat till Brown University.

Såhär löd förresten konversationen med mannen på tåget som jag betalade till nyss:
Han: You're not from around here, are you?
Jag: No.
Han: Hmm... Sweden?
Jag: Yes. Good guess!

Jag gissar på att det var det blonda håret som avgjorde saken, haha. Om jag inte kommer hem allt för sent så kanske jag lägger upp lite bilder från helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0