En klump i magen

Jag har tyvärr inte skrivit här på några dagar nu.. Jag lever i alla fall! I fredags blev det middag i Natick med Johanna och Kajsa och sedan gick vi på premiären av Breaking Dawn. Idag har jag spenderat hela dagen i Boston med österrikiskorna Johanna och Theresa - himla bra dag.

Bild från idag:


Thank you for being such a wonderful friend Johanna ♥

Just nu mår jag så fruktansvärt dåligt. Mina nuvarande värdföräldrar beter sig bara värre och värre mot mig. Idag fick jag ett sms av min värdmamma där hon skrev på ett "fint" sätt att de vill ha ut mig ur huset. Det gjorde hon även fast min counselor har sagt till dem att jag måste få bo kvar där i två veckor, och det har bara gått 4 dagar. Jag vill bara härifrån NUUUU! Många gånger tänker jag bara att jag vill packa mina väskor och åka till Logan Airport och sätta mig på ett flygplan hem till lilla landet lagom. Men det som stoppar mig är att jag inte vet vad jag ska göra nära jag kommer hem. Jag trodde ju att jag skulle vara borta i ett år, så jag har ingen plan.. Jag är less på att bli behandlad såhär. Jag vill bara gå och lägga mig och vakna upp och upptäcka att allt var en mardröm. Jag pratar just nu med flera familjer, men jag vet inte vad jag ska tänka om dem. Dessutom känns det som att jag har väldigt mycket press på mig att bara välja någon. Men jag vill komma till en familj som känns som den rätta. Det jobbigaste är just nu att jag kommer ha väldigt svårt att lita på andra värdföräldrar efter att mina nuvarande ändrade sina personligheter över en natt.

Imorgon ska jag i alla fall prata på telefon/Skype med några familjer och dessutom träffa en värdmamma och äta lunch.

Kommentarer
Postat av: Anna

Måste bara säga att du gör det så himla bra som tar dig igenom det här. Kämpa på, det kommer bli bättre!

2011-11-20 @ 13:31:56
Postat av: Catharina

Masse lykke til! Håper virkelig du finner en ny og bedre vertsfamilie, det fortjener du! :)

2011-11-20 @ 14:11:38
Postat av: linnea

Svar: Jag har följt din blogg sen du startade den, tycker det är väldigt spännande att läsa om ditt liv bär borta :D Sjukt trist att det blivit som det blivit, blir så arg då jag läser att dina värdföräldrar vill ha ut dig ur huset och inte beter sig bra alls. Man blir ju fundersam hur några vuxna kan göra så efter fyra månader tillsammans.. Men har du hittat någon ny familj du känner passar dig bra? :) Joo med mig är det bra! Ja exakt, jag gör det ibland på vardagar och på helger på pizzeria. Inte länge till dock då jag och en kpompis åker iväg till Asien i tre månader. Längtar jag otroligt mycket till, ska bli skönt att slippa vintern.. Kram!

2011-11-20 @ 20:51:29
URL: http://lbeso.blogg.se/
Postat av: Rita

Jeg er sikker på at det ordner seg for deg, masse lykke til! :-)

2011-11-21 @ 03:22:15
URL: http://ritaupair.wordpress.com
Postat av: Amanda

Jag vet hur det känns när värdföräldrarna vill ha ut en , man vill ju inte vara kvar om de inte vill ha en i huset. Dock så verkar du ha en snäll cc och det gör mycket. Testa och hitta en ny familj och frsöka att klara dig tills du hittar nån ny. För jag åkte hem (dock hade jag en dum cc som inte hjälpte mig alls) och jag ångrar nästan varje dag att jag åkte hem. Så tänkt positivt och det finns många som stöttar dig både familj och vänner och sen au pairer som läser din blogg efter som vi alla är som en stor au pair familj :)

2011-11-23 @ 16:20:13
URL: http://amandaintheusa.bloggl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0