Hoppet går upp och ner

Nu sitter jag på Panera Bread i Needham. Jag tog en promenad hit för lite frukost i form av en bagel med cream cheese + yoghurt, jordgubbar och müsli. Väldigt gott!

Att vara au pair är verkligen en känslomässig berg-och-dalbana. Och att vara au pair och vara i rematch är ännu värre. Ena sekunden vill jag bara ge upp och åka hem, medans jag nästa sekund verkligen vill försöka hitta en familj och stanna här. Igår fick jag ett erbjudande av en counselor i Lexington (ligger norr om där jag bor just nu). Det finns en familj där som behöver en au pair till mitten av januari. Så jag skulle kunna jobba för dem i 7 veckor, och under tiden leta efter en familj som jag kan komma till efter det. Det låter ju helt otroligt lite att vara hos en familj i 7 veckor, men samtidigt så är det tydligen väldigt svårt att hitta en familj såhär nära jul. Den familjen verkar i alla fall vara jättegullig och de verkar vara väldigt hjälpsamma. Och den counselorn som är i det området verkar också väldigt hjälpsam. Jag pratade med familjen på telefon igår, och då bestämde vi att jag ska komma och äta frukost på söndag hemma hos dem. Dem äter tydligen alltid pannkakor av något slag eller våfflor på söndagar, och på söndag är det svenska pannkakor som står på tur. Så värdpappan sa att han kände pressen nu när jag skulle äta med dem om dem verkligen smakar som riktiga svenska pannkakor. Haha. Dem verkar verkligen ha humor.

Ikväll ska jag äta middag med en familj i Brookline. Jag vet inte riktigt vad jag känner för den familjen. Jag får väl se hur det känns efter att jag har varit där ikväll. Det stora minuset är väl att jag aldrig skulle köra bil, utan jag skulle behöva ta tunnelbanan överallt.

I helgen var jag, Johanna och Theresa upp i Prudential Center där man kan se ut över Boston. Det var verkligen värt att åka upp dit! Här är två bilder:




Kommentarer
Postat av: snällfaster Inger

Jag hoppas det blir bra på söndag för dej.Dom verkade ju kunna både skämta o prata iallafall.Jag måste ju få tycka att du är jättefin på kortet...fast jag är din faster.Jag tänker på dej.Saknar dej oxå!!!Jättekram från mej.Sköt om dej.

2011-11-23 @ 17:36:30
Postat av: Hanna

Jag hoppas verkligen du kommer rätt. Tycker det är så jäkla tråkigt att det blivit såhär. Har följt dig sedan du började då jag själv åkte som au pair i samma veva. men valde att åka hem efter tre månader. Allt gott till dig!!

/Hanna

2011-11-23 @ 20:51:29
URL: http://hesakrell.blogg.se/
Postat av: linda

Jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig. Det är så tråkigt när det blir så här men du verkar vara en stark tjej som klarar detta och du kommer hitta en familj det känner jag på mig:) ha så kul på söndag:D

2011-11-24 @ 05:12:57
URL: http://lindainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0