Jag kämpar på

Hösten i New England är väldigt fin. Såhär såg det ut på gatan bredvid där jag bor förra veckan.


Jag kan ju inte direkt påstå att jag mår superbra just nu. Stämningen här hemma i huset är hemsk. Det känns som att mina värdföräldrar knappt vill prata med mig och de beter sig på många sätt inte som att dem är 30 år gamla. Det som känns bra är att om två veckor så behöver jag inte vara här längre, för då är jag förhoppningsvis påväg till en ny familj.

Jag flydde ut ur huset ikväll efter en väldigt hemsk jobbdag. Jag tog en lång promenad till Kajsa där jag umgicks med henne och hennes värdbarn när hon jobbade. Jag klarar verkligen inte av att vara här hemma just nu, för det känns som att dem inte vill ha mig här. Men som jag och Kajsa sa ikväll, det finns ju så mycket värre saker än det som jag går igenom nu. Det gäller att tänka positivt. Jag antar att jag borde börja packa ner mina saker också så att jag är redo att flytta härifrån, så jag får nog fråga mina värdföräldrar imorgon om de kan ta ner mina resväskor från vinden.

Min counselor ringde mig ikväll, och hon håller ju just nu på att leta efter en värdfamilj som kan passa mig. Och hon lät väldigt positiv över att jag kommer hitta en ny familj.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Natalie ! Jag förstår bara inte vrf dina värdföräldrar beter dig dåligt mot dig? Är det bara för att du inte kommer överrens med 5åringen? :/ hoppas att allt går bra med din rematch, håller tummarna!

2011-11-16 @ 11:57:06
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Kämpa på!! Det kommer gå fint! :)

2011-11-16 @ 12:50:34
URL: http://mybigadventure.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag tror också att du kommer att hitta en ny familj, för vem skulle inte vilja ha dig? Du är en underbar människa. Det känns som att din värdfamilj är lite konstig som inte ta vara på tillfället att ha dig. Du kan alltid komma hem till mig och Minnah. Vi skulle behöva en lekkompis på dagarna :-)



Pusselipuss ifrån mig, Minnah och Anders

2011-11-16 @ 15:40:47
URL: http://jessicahoglin.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!

Jag var i rematch med min värdfamilj efter 2 och en halv månad, nu är jag i min nya sedan 2 veckor tillbaka. Jag känner precis igen mig i det du skriver. Det är pinsamt att vuxna människor beter sig som de gör ibland... Vi är ändå här i ett helt främmande land och självklart kan saker gå som det inte var tänkt men för det kan de inte bete sig hur dom vill. Dom har ju verkligen makten över våran framtid här känns det som.

Men framför allt det kommer gå jättebra för dig och du kommer hitta en ny jättebra familj. När man är i rematch är man ju redan i landet och då är det många fler som hör av sig för det går mycket fortare för dig att komma dit :) Om du vill prata mer får du gärna höra av dig till mig. Elin hjertberg på facebook eller mail - [email protected]



Många kramar!

2011-11-16 @ 18:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0