Rematch

Jag tänkte att jag skulle berätta lite hur läget ligger till för mig.

Ända sedan min första arbetsdag i min värdfamilj så har jag inte haft en bra relation med mitt 5-åriga värdbarn. Hon har från dag ett inte accepterat mig. Hon är varje dag fruktansvärt elak mot mig (det är svårt att förklara hur hon beter sig, men hon beter sig definitivt inte som att hon är fem år gammal). Och när hon inte är elak så lyssnar hon i stort sett aldrig på mig utan ignorerar mig bara. Det låter helt sjukt att en 5-årig flicka kan få en att må så dåligt som jag gör varje dag jag är med henne, men det är så det är. Jag är en person som inte ger upp i första taget så jag har stått ut och trott att en dag så kanske hon ändrar sitt beteende. Men de senaste veckorna så är det många andra omständigheter som har gjort att bägaren har runnit över.

Jag vill inte må såhär i åtta månader till, så jag har nu tagit beslutet att gå in i rematch. Rematch innebär att jag har två veckor på mig (man kan få längre tid på sig om man anses vara en bra au pair och om man har någonstans att bo) att hitta en ny värdfamilj. En av de som jag har pratat med från Au Pair in America är väldigt positiv över att jag kommer hitta en ny familj - jag är svensk, har bra bilerfarenhet, bra barnerfarenhet, jag är kvalificerad att ta hand om barn under två år och jag har en bra anledning till att gå in i rematch.

Idag var min counselor här och vi pratade igenom situationen. Sedan pratade hon även med min värdmamma och efter det satte hon mig i rematch. Så nu är det bara att vänta på att någon familj ringer och är intresserad.

Så om några veckor kan jag antingen vara i en ny familj eller så är jag tillbaka i Sverige. Jag har fullt ut accepterat att jag kan behöva åka hem till Sverige igen. Jag vill såklart absolut inte det, men om det skulle hända så skulle jag inte alls känna att det är ett misslyckande. Jag har redan fått se så mycket av USA och jag har växt otroligt mycket som person, så jag skulle ändå vara glad över de här fyra månaderna som jag har spenderat här. Men självklart håller jag alla tummar och tår för att jag hittar en familj som passar mig någonstans i USA.

Kommentarer
Postat av: snällfaster Inger

Hej Gullungen min.Jag börjar väl med att jag saknar dej jättemycket.Har fått rapporter från mamma o pappa din,så jag vet vad som händer.Om jag fick bestämma så hade du varit hemma för länge sen,men du vet ju hur jag är.Ingen bryr sej ändå!!!ha ha Hoppas du får komma därifrån snart.Du gör ett jättejobb så nästa familj blir nog bättre.Eller så kommer du hem fort-satan.Jättekramar o Pussar från mej!!!!!!!!!!!

2011-11-15 @ 08:32:13
Postat av: Malin

Vilken jobbig situation, förstår att det måste vara himla svårt. Men jag är säker på att du kommer hitta en ny, jättebra familj - som du säger har du ju en väldigt bra anledning att gå in i rematch. Man ska inte behöva stå ut med vad som helst. Tänk på hur många matchningar du fick i matchningsprocessen, då lär du säkert få minst lika många familjer som hör av sig nu, när du dessutom har ännu mer barnerfarenhet. Har följt din blogg ett tag (men aldrig kommenterat tidigare), så det är därför jag har lite koll :) Lycka till!

2011-11-15 @ 15:30:21
URL: http://malininamerica.blogg.se/
Postat av: Susann Bruno

Jag gick ocksa igenom en re-match. Hade samma situation som dig. Kan lova dig att du inte kommer ha nagra problem att hitta ny familj! Hoppas allt loser sig! Kramar

2011-11-15 @ 21:14:59
URL: http://susannbruno.blogg.se/
Postat av: linnea O

Vad tråkigt att det är så, barn i den åldern kan vara besvärliga har jag märkt nu efter jag börjat jobba på förskolor. Dom kan vara sjukt bestämda och gör alltid som dom själv vill! Men hoppas det löser sig för det verkar ju som du trivs väldigt bra där i Usa och det är väldigt roligt att läsa din blogg :D Kram

2011-11-16 @ 00:18:12
URL: http://lbeso.blogg.se/
Postat av: Alice

Usch vad tråkigt att höra! Lycka till! Jag vet precis hur det känns, går igenom rematch nr.2 just nu (men åker med CC så vi konkurrerar inte om VF ;) )

2011-11-16 @ 01:39:18
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/
Postat av: Linda

Lycka till! Hoppas att det går bra för dig :) jag är 100% säker att du kommer hitta en familj!

2011-11-16 @ 22:24:23
URL: http://lindainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0