Trick or treat

Så idag var dagen då "riktiga" Halloween utspelar sig. Min värdmamma frågade mig förra veckan om jag och någon vän till mig skulle vilja vara här hemma och öppna dörren och ge godis när barnen i områden gick på "trick or treat" (bus eller godis), och i gengäld skulle dem hyra en film till oss som vi ville se. Så Johanna kom över till mig efter att hon hade slutat. Innan Johanna kom så fixade sig mina värdbarn i ordning för att gå på trick or treat med mina värdföräldrar, och dem var så söta! Min äldsta var en brud, mellersta var spiderman och den minsta var en fjäril. Min värdmamma hade laddat upp med enormt mycket godis. Eftersom de inte bodde här förra Halloween så visste de inte vad de skulle förvänta sig, så vi hade sex stora påsar med olika sorters godis. Efter två timmar med barn som knackade på dörren så hade jag bara gett bort godiset i två av påsarna, haha, så nu har vi en massa godis kvar.

Medans jag och Johanna öppnade dörren och gav godis till barnen så passade vi så klart även på att testa alla godissorter. Och nu flera timmar senare så mår jag fortfarande illa. Till sist kom i alla fall min värdfamilj hem igen, och sedan kom även Kajsa hit. Sedan när alla barnen hade lagt sig så såg jag, Johanna och Kajsa på filmen Bridesmaides som mina värdföräldrar hade hyrt åt oss. Jätterolig film!

Här är allt godis:






Nu är det nog bäst att jag sover antar jag för jag fick veta ikväll att min värdpappa skulle ha ett tidigt möte på jobbet så jag behöver börja jobba kl. 6.45. Dessutom fick jag veta att det förmodligen kommer vara så några gånger i veckan nu framöver, så de skulle fundera ut hur de ska ändra mitt schema om jag kanske ska sluta tidigare de dagarna eller om jag ska sluta tidigare på fredagar.

Happy Halloween!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0