Äntligen helg



Gårkvällen hos Ana var trevlig. Hon bor verkligen så annorlunda om man jämför med oss. Vi bor där alla husen står jättetätt och man knappt har någon trädgård, men där hon bor är det jätteglest mellan husen och man har stora trädgårdar. Här där vi bor kan man ju dessutom gå till en himla massa ställen, men där måste man verkligen ta bilen överallt. Kvällen var som sagt trevlig, men det hade kunnat vara trevligare om alla från Mexico hade pratat engelska istället för spanska. Så irriterande.

Här öser regnet ner, både igår och idag. Inte så kul för mig när jag ska hämta och lämna barnen på skolan eftersom det innebär att efter att jag har fått ut/in alla barnen ur bilen så är jag genomblöt, för här duggregnar det inte utan det spöregnar verkligen. Just nu sover barnen och jag sitter här och äter glass och Applecrisp som min värdpappa gjorde igårkväll. Jag antar att det är den amerikanska versionen av smulpaj. När jag sa till min värdpappa att vi har något som heter smulpaj i Sverige så frågade han sedan om vi hade något som heter smul-apples. Haha. Så roligt när amerikanare försöker prata svenska.

Hur som helst så jobbar jag bara i en timme och 20 minuter till, sedan är det helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0