Boston Boston Boston

Vid 10-11 idag åkte jag och Kajsa in till Boston. Det var så himla varmt och kändes verkligen som sommar, och självklart var vi för varmt klädda eftersom vi har vant oss vid höstkylan. Vi började med att gå runt i några butiker på Newbury Street - jag på jakt efter en värmande halsduk eftersom jag har frusit så mycket den här veckan. Efter ett tag där gick vi bort och satte oss i Boston Public Garden för lite lunch. Det var så mysigt att sitta där i parken i värmen. Men efter ett tag var vi tvungna att gå eftersom jag hade bokat en tid på en frisörsalong. Jag kan lugnt säga efter besöket hos frisören att det går till på ett litet annat sätt här än hemma i Sverige, dessutom var frisören jag hade inte alls erfaren av blont hår (vilket säkert knappt någon är här). Men jag kom i alla fall ut ur salongen med ett bra resultat och många dollar mindre på mitt konto. Sedan mötte jag upp Johanna och Lisa en sväng, men jag tog T:et hem ganska snabbt efter det då jag var så otroligt trött.









Som så många andra gånger hade vi även idag något från Starbucks i handen.


Jag har i alla fall haft en väldigt bra dag med fina Kajsa. Imorgon åker jag, Kajsa, Johanna och Lisa på road trip! Det ska bli så kul. Först var tanken att åka till Marta's Vineyard men det var så dyrt med färjan över dit så vi ska stanna på fastlandet på Cape Cod istället. Planen är att kanske hyra cyklar och cykla längs med de fina stränderna. Dessutom packar vi med oss bikinin eftersom det ska bli 29 grader imorgon.

Jag hoppas att ni alla i Sverige har det jättebra!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad härligt med Cape Cod! Ha så kul :D om inte tidigare så ses vi nästa helg!

2011-10-09 @ 23:37:38
URL: http://joaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0