Boston

Så i fredags var jag alltså in till Boston. Det var så härligt. Vid 6-tiden kom Johanna och då gick vi och köpte med oss mat från Subway och gick tillbaka till parken och åt det. Vi satt och pratade länge och sedan tog vi en promenad genom Boston Common och Boston Public Park innan vi gick hela Newbury Street innan vi tog T:et hem. Vi kom hem ganska tidigt, men jag var så trött att jag däckade i sängen på en gång.

Igår var det dags för vår sista lektion på kursen. Så som vanligt var det bara att gå upp tidigt och åka dit. Som vanligt var det också väldigt slappt, inte så mycket att göra. Men jag och Johanna hade som vanligt väldigt kul och satt och skrattade största delen av tiden. När kl. var 2 fick vi våra certificates på att vi har tagit kursen och sedan var det klart. När jag kom hem frågade Kajsa om jag ville komma och prova paddla kanot för hennes värdfamilj har kanoter och en sjö bakom huset, så det gjorde vi. Det var kul faktiskt, och det blev mycket prat där ute på sjön. Sedan körde hon hem mig för jag skulle vara barnvakt åt barnen på kvällen. Vi tittade på film och åt popcorn och sedan var det läggdags. Sedan när barnen somnat åt jag glass och godis och tittade på Pretty Woman. Härlig kväll.

Idag passade jag på att sova ut eftersom jag inte har kunnat göra det på så länge. Så nu ska jag göra mig i ordning snabbt innan Johanna, från Finland, kommer hit och vi ska åka in till Boston. Ska bli kul!

Bilder från i fredags:










Kommentarer
Postat av: Joanne

Vad härligt det låter :) Har en liten fråga - ungefär vad gjorde/sa du i din video? Verkar ju som att både SI och familjerna tyckte om den, och jag sitter här och ska själv spela in videon, och har verkligen fastnat. Vore så gulligt av dig om du orkade svara :) Tack för bästa au pair-bloggen!

2011-10-03 @ 13:50:13
Postat av: Linda

Jag efterlyser bilder från niagarafallen :)



Sen har jag tänkt fråga om du har bestämt dig för vad du ska göra på din resemånad? :)

2011-10-03 @ 16:19:08
URL: http://lindainusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0