Frågor och svar

Jag efterlyser bilder från niagarafallen :) Sen har jag tänkt fråga om du har bestämt dig för vad du ska göra på din resemånad? :)

Svar: Bilder från Niagarafallen är på gång! :) Det är bara så himla många bilder att gå igenom, men jag ska försöka lägga upp lite ikväll. Angående min resemånad så vet jag ännu inte riktigt vad jag vill göra. Det som jag har tänkt på är i alla fall att jag vill åka till California under den tiden. Jag vill se San Fransisco, Los Angeles och San Diego så att bila mellan de städerna skulle vara häftigt.

Vad härligt det låter :) Har en liten fråga - ungefär vad gjorde/sa du i din video? Verkar ju som att både SI och familjerna tyckte om den, och jag sitter här och ska själv spela in videon, och har verkligen fastnat. Vore så gulligt av dig om du orkade svara :) Tack för bästa au pair-bloggen!

Svar: Man känner sig ju verkligen konstig när man sitter där och pratar för sig själv i videon till ansökan, men försök bara att var dig själv! Vad jag kommer ihåg från min video så pratade jag lite om min barnerfarenhet, men mest berättade jag om varför jag ville vara en au pair i USA. Hoppas det hjälper dig med din video. Och tack så otroligt mycket :) Väldigt roligt att höra!

Hej!:) Jag undrade över vad för kurser du har valt att läsa i USA och hur du tänkte när du valde kurserna?:) Kram Linda

Svar: För de som inte vet så måste man läsa 6 credits under sitt år som au pair, vilket motsvarar ungefär 70-80 timmar. Som mina första 3 credits valde jag att läsa en kurs på ett college som heter MassBay. De anordnar speciella kurser som bara är för au pairer. Man har då lektioner mellan 9-15 tre lördagar som handlar om USA, och sedan åker man iväg en helg - och då valde jag att åka till Niagara Falls. Jag valde just den här kursen för att jag såg det som en bra möjlighet att både få mina credits och att få åka till Niagarafallen som jag verkligen ville se. Nu har jag alltså 3 credits kvar, och vad jag ska läsa för dem vet jag inte än. Men jag har ett tag att fundera eftersom jag inte behöver börja en kurs förrän efter jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0