Kanelbullens dag

Idag är det ju kanelbullens dag i Sverige, och självklart ska vi fira det här i USA med! Så därför gjorde jag kanelbullar igårkväll. Samtidigt gjorde min värdfamilj äppelpaj av sina äpplen de hade plockat i helgen när de hade varit på apple picking. Pajen var så otroligt god! Det var en himla trevlig kväll med min värdfamilj. Bullarna kändes först lite torra, men de var av någon anledning mycket bättre idag. Som min värdpappa sa imorse: "When I had a cinnamon bun at 2am it was not as dry as last night". Haha, han hade ätit en kanelbulle i natt när lilla tjejen hade vaknat.

Idag har jag hunnit skypa med några hemifrån - så himla härligt! Nu kommer snart Johanna och Lisa hit och då ska dem få prova att äta svenska kanelbullar för första gången.


Kommentarer
Postat av: veronica

Åhh vad tur du hade att dina blev lyckade! Inte mina..hade otur haha. Bättre lycka nästa gång :D

2011-10-05 @ 03:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0