Snart helg igen




Två till bilder från Cape Cod i helgen.

Då var det helt plötsligt torsdag igen, det känns ju som att det var igår det var söndag. Jag kom på att jag inte har skrivit så mycket den här veckan, men jag har inte gjort något speciellt heller. Både måndag- och tisdagkväll efter jobbet tog jag det bara lugnt. Det var väldigt skönt att inte göra så mycket och bara vara hemma för en gångs skull. Dessutom var jag inte på mitt bästa humör heller på grund av att jag fick veta en sak på söndagkväll som gjorde mig upprörd. Jag fick veta att jag betalar inte bara för bensinen när jag kör på fritiden, utan jag betalar även för försäkring, slitage på bilen etc. Vilket gör att jag betalar minst 3 gånger vad bensinen kostar. Varför det är irriterande är för att de flesta andra au pairer knappt behöver betala för all bensin de använder. Men jag kan inte göra så mycket åt saken, utan det ända jag kan göra är att inte använda bilen så mycket - tur att jag kan ta T:et till många ställen.

Igår åkte jag in till Boston med Johanna efter jobbet. Vi var på jakt efter en present till Ana som fyller år idag, och det lyckades vi hitta. Ikväll är vi bjuden på födelsedagsmiddag hemma hos henne, så vid 6-tiden kommer Johanna och hämtar upp mig och sedan kör vi upp till Carlisle där Ana bor.

Och imorgon är det alltså fredag - igen! Helgen ser återigen ut att bli riktigt bra. Imorgon efter jobbet har jag inga direkta planer än, så jag få se vad det blir då. Min värdmammas föräldrar kommer i alla fall hit imorgon och ska stanna i en vecka. Planen för lördagen är att jag och Kajsa ska göra en road trip ner till Rhode Island. Veronica bor ju där, så vi ska möta upp henne och åka till en hamnstad som heter Newport. Vi tänkte spendera dagen där och sedan åker Veronica med oss upp till Massachusetts. Sedan blir det middag och mys hemma hos Kajsa också sover jag och Veronica över där. Och på söndag är det ju dags för skydiving! Så då åker vi ett gäng svenska tjejer upp till Maine tidigt på morgonen.

Kommentarer
Postat av: veronica

Längtar till helgen :D Kommer bli awsome!!!

2011-10-14 @ 03:20:50
Postat av: Alexandra

Jag får inte köra bil överhuvudtaget.. Och vi bor typ mitt ute i ingenstans helt utan kollektivtrafik.. -.-

2011-10-18 @ 15:45:22
URL: http://kiisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0