The Reservoir and Boston College

I lördags hade jag inte så mycket planerat, utan istället tänkte jag bara ta dagen som den kom. Mitt på dagen kände jag för att ta en promenad, så jag ringde Kajsa och hon ville hänga med. Så vi tog T:et till Chestnut Hill och sedan gick vi därifrån genom den delen av Chestnut Hill där alla jättestora hus ligger. Sedan kom vi fram till the Reservoir som är en liten sjö där man kan gå runt. Det kändes lite som att vara hemma och promenera runt Sidsjön - väldigt härligt. Efter ett varv runt sjön gick vi in på Boston College som ligger alldeles bredvid. Det första vi såg när vi kom in där var fotbolls arenan, och den var öppen så vi gick in där. Så häftigt att stå där inne! Och det gjorde att jag blev ännu mer sugen att gå på en match där. När vi stod därinne insåg man verkligen att man bor i USA, det var så amerikanskt det kan bli. Sedan gick vi runt litegrann inne på campus och det var faktiskt mycket finare än Harvard tycker jag. Innan vi lämnade BC satte vi oss på ett café där och drack varm choklad för att värma oss. Sedan promenerade vi hem till Kajsa och försökte göra upp planer för Halloween. Som jag sa i lördags så promenerade vi minst 10 kilometer - bra gjort på en lördag!

Senare på kvällen åkte jag hem till Anni. Där fortsatte vi Halloween-planeringen och till slut fick vi lördagskvällen planerad och klar. Efter planeringen åt vi svenskt godis och såg på Sex and the City. Bra lördag!


I väntan på tåget.


Chestnut Hill Reservoir.


Längst därborta ser man the Prudential Center i Boston. När man stod där insåg man verkligen hur nära Boston man bor.


Boston College Football.


The Eagle.




American football.


Höst på Boston College.


Boston College.

Boston College.


Varm choklad under promenaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0