Tuesday equals Starbucks


På cliffwalken i Newport.

Ikväll åkte jag till en butik som heter Michaels där det finns en massa scrapbooking saker. Jag har tänkt göra en scrapbook med alla bilder jag får från det här året, och eftersom jag redan har så många bilder så tänkte jag att jag borde börja lite smått. Ska man göra en scrapbook så är det här nog det rätta landet för det - det fanns så oroligt mycket olika saker att använda sig av. Jag köpte ingenting ikväll så jag ska åka tillbaka dit någon annan kväll, men först ska jag titta igenom min värdmammas alla scrapbooking saker så att jag inte köper sådant som hon redan har som jag får använda. Efter att jag hade varit där så blev det Starbucks med en massa svenskar, en norsk, en dansk och en finsk au pair.

Au pair-världen är verkligen liten ibland. Varje tisdag kl. 4.30 har mitt 5-åriga värdbarn gymnastik. Då tar jag med alla barnen till gymnastik-stället och möter min värdmamma eller värdpappa där, också byter vi bilar så att jag kan åka hem igen eftersom jag slutar då. Idag när jag sitter därinne med barnen och väntar på mina värdföräldrar så sitter det en tjej bredvid mig med två barn. Jag tänkte att hon såg ut som en au pair (hur man nu kan se det?!), men jag var så trött och var helt ofixad så jag tänkte att jag inte ville fråga om hon var det. Sedan när hon ska gå så vänder hon sig mot mig och frågar om jag kommer från Sverige, och jag sa såklart att jag gör det. Då säger hon att hon kommer från Norge. Så innan hon gick tog hon mitt nummer. Sedan på kvällen pratade vi och jag frågade om hon ville följa med mig på Starbucks där skandinaver träffas på tisdagar, och det ville hon och dessutom skulle en vän till henne följa med. Så dem kom och mötte mig på Michaels innan vi åkte till Starbucks. Och då visar det sig att hennes vän är en dansk tjej som jag pratade ganska mycket med innan jag kom hit men som det aldrig har blivit att jag har träffat här. Så komiskt. Väldigt trevliga tjejer i alla fall, Marie och Luna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0